کدخبر :306679 پرینت
07 شهریور 1403 - 10:07

معرفی سایت آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی

سایت آموزشیار دانشگاه آزاد با آدرس www.edu.iau.ir در دسترس است و خدمات مختلفی مانند ثبت نام، انتخاب واحد، پرداخت شهریه، مشاهده کارنامه، مشاهده ریز نمرات، مشاهده لیست دروس و واحدها، حذف و اضافه، ارزشیابی اساتید و درخواست تسهیلات را ارائه می‌کند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، سایت آموزشیار جهت یکپارچه سازی امور دانشجویان همزمان با شیوع ویروس کرونا، در 29 مرداد 1399 تاسیس شد و تا قبل از تاسیس این سامانه هر کدام از واحدهای دانشگاه آزاد در سیستم «سیدا» به صورت جداگانه فعالیت می کرد و سایت آموزشیار باعث یکپارچه شدن تمام واحد های دانشگاهی و امور دانشجویی شد.

این سایت با آدرس www.edu.iau.ir در دسترس است و خدمات مختلفی مانند ثبت نام، انتخاب واحد، پرداخت شهریه، مشاهده کارنامه، مشاهده ریز نمرات، مشاهده لیست دروس و واحدها، حذف و اضافه، ارزشیابی اساتید و درخواست تسهیلات را ارائه می‌کند.

این سایت برای اساتید و دانشجویان طراحی شده است و هر دو می توانند با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سیستم آموزشیار شوند. در این سامانه، ارزشیابی اساتید، قرار دادن نمرات میان ترم و پایان ترم، پرداخت شهریه، انتخاب واحد، اطلاع از زمان برگزاری امتحانات و… همگی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

نحوه ورود دانشجویان به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد

  • ابتدا وارد وب سایت آموزشیار به نشانی www.edu.iau.ir شوید.
  • بر روی آیکون دانشجو کلیک کنید.
  • پس از ورود به صفحه، شماره دانشجویی و کد امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی دکمه ورود کلیک کنید.
  • در صورت درست وارد کردن شماره دانشجویی، وارد صفحه قوانین و مقررات می شوید.
    قوانین را با دقت خوانده و سپس بر روی باکس کناری عبارت موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم کلیک کرده و سپس بر روی دکمه تایید مطلب و ورود به سیستم کلیک کنید.
  • در صفحه جدید باید نام کاربری که شامل کد واحد + شماره دانشجویی می شود را وارد کنید.
    همچنین در باکس کلمه عبور کد واحد + شماره دانشجویی را وارد کرده و سپس کد تصویر که همان عبارت امنیتی است، وارد کنید. بعد از انجام مراحل فوق بر روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید.
  • در صورت درست انجام دادن تمام موارد گفته شده، وارد صفحه اصلی می شوید. در کادر سمت راست امکانات سایت برای شما درج شده است.

    نحوه ورود اساتید

  • ابتدا وارد وبسایت آموزشیار به نشانی www.edu.iau.ir شوید.
  • بر روی آیکون استاد کلیک کنید.
  • در صفحه جدید نام کاربری، کلمه عبور و کد تصویر که همان کد امنیتی است، وارد کنید و سپس بر روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید.

    انتخاب واحد در سایت آموزشیار

یکی از مهم‌ترین کاربردهای سامانه‌های دانشگاهی انجام انتخاب واحد است. در سایت آموزشیار دانشگاه آزاد هم طبیعتاً امکان انتخاب واحد فراهم شده است. برای اینکه بتوانید در این سامانه انتخاب واحد را انجام دهید باید وارد بخش ثبت نام دروس دانشجو شوید. در این بخش از میان گزینه‌های مختلفی که به شما نمایش داده می‌شود روی بخش انتخاب واحد کلیک کنید.

با انتخاب گزینه انتخاب واحد صفحه الزام پرداخت‌ها را می‌بینید؛ در این صفحه باید گزینه پرداخت‌های الکترونیکی حداقل پیش‌پرداخت شهریه و در ادامه پرداخت الکترونیکی هزینه بیمه و خدمات آموزشی را انتخاب کنید تا به درگاه پرداخت متصل شوید.

پس از پرداخت الکترونیکی روی گزینه ادامه کلیک کنید؛ به این ترتیب، به صفحه انتخاب واحد هدایت می‌شوید. در این صفحه لیستی از دروسی که در ترم پیش‌رو ارائه می‌شود، می‌بینید. شما این امکان را دارید که در میان این دروس از طریق گزینه انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو واحدهای موردنظرتان را انتخاب کنید.

سایت آموزشیار

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.