کدخبر :307431 پرینت
22 شهریور 1403 - 11:31

نسل‌های جدید دوست ندارند به تلفن جواب بدهند

تحقیقات نشان داده است که افراد جوان‌تر، شامل نسل هزاره (۱۹۸۰-۱۹۹۵) و نسل زد (۱۹۹۵-۲۰۱۰)، عموما دوست ندارند به تماس‌های تلفنی جواب بدهند، و در عوض ترجیح می‌دهند از پیامک یا اشکال دیگر ارتباط غیرکلامی استفاده کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یک نظرسنجی جدید نشان داد که تقریباً 70 درصد افراد بین 18 تا 34 سال پیامک را ترجیح می‌دهند، و یک چهارم آنها هرگز پاسخگوی تماس‌های تلفنی نیستند.

این تغییر ناشی از نحوه تعامل نسل‌های جدید با فناوری است. به دلیل هزینه‌ها و مشکلات تماس‌های تلفنی در طول سال‌های رشد این نسل‌ها، پیامک به روش اصلی ارتباطات‌شان تبدیل شده است.

روانشناسان عامل اجتناب از تماس تلفنی را این می‌دانند که جوانان به صحبت تلفنی عادت نکرده‌اند، و این باعث می‌شود حرف زدن با تلفن برای‌شان عجیب و نگران‌کننده به نظر برسد. کمااینکه تماس‌های غیرمنتظره اغلب با اخبار بد مرتبط است، و این دلیل اصلی تمایل نسل جدید به پاسخ ندادن به تماس‌ها است.

علاوه بر این، استفاده از پیام‌های صوتی در میان نسل‌های جدید با واکنش‌های مختلفی روبرو می‌شود. برخی به شخصی‌تر بودن آنها بدون فشار گفت‌وگوی هم‌زمان علاقه دارند، اما دیگران آن را خسته‌کننده می‌دانند.

ترس از تماس تلفنی به محیط کار نیز کشیده شده است، جایی که کارکنان جوان‌تر اغلب از تماس‌ اجتناب می‌کنند و ترجیح می‌دهند ایمیل یا پیامک بفرستند. 

تماس‌ تلفنی پدیده‌ای مداخله‌گر تلقی می‌شود، زیرا نیاز به توجه فوری دارد و فضای کمی برای انجام چند کار هم‌زمان می‌گذارد. برخی از کارفرمایان مسن‌تر این شکاف ارتباطی را مشاهده کرده‌اند و به لزوم تطبیق خود با این ترجیحات اذعان دارند.

در حالی که برخی هراس دارند که روند مذکور ممکن است منجر به از دست رفتن ارتباط انسانی و خودجوشی شود، دیگران استدلال می‌کنند که این یک تطور طبیعی در ارتباطات است، مشابه تغییری که در دهه 1990 از فکس به ایمیل روی داد.

در نهایت، ترجیح ارتباطات غیرکلامی در میان نسل‌های جوان‌تر نشانگر تحولی گسترده‌تر در نحوه مدیریت زمان و حفظ روابط چه در زندگی شخصی و چه حرفه‌ای است.

انتهای پیام
 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.