کدخبر :306803 پرینت
10 شهریور 1403 - 11:12

جایزه نکست؛ نماد اعتماد دولت و صنعت به دانشگاه ها و علم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، گفت: جایزه نکست را نماد اعتماد دولت و صنعت به دانشگاه ها و علم می بینیم و تحقیق و توسعه را کلید پیشران توسعه کشور می دانیم‌.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست خبری دومین دوره رویداد جایزه نکست، امروز شنبه دهم شهریورماه با حضور دکتر حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دکتر قاسم مصلحی رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و تنی چند از اصحاب رسانه، در محل معاونت علمی ریاست‌ جمهوری برگزار شد.

دکتر قاسم مصلحی، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در این نشست اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مرکز رشد پارک های علم و فناوی در کشور است.

مصلحی

وی، ادامه داد: اولین مرکز رشد ایران توسط این شهرک در سال ۱۳۷۹ تشکیل شد.

مصلحی، افزود: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور فعال هستند و ۹۵۰۰ نفر در این شرکت ها به صورت تمام وقت و نیمه وقت به فعالیت مشغول هستند که از این تعداد، حدود شش هزار نفر دارای مدرک دکتری هستند، همچنین ۳۵ درصد از این تعداد را افراد جوان و زیر ۳۵ سال تشکیل می دهند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اشاره کرد: اهداف جایزه ملی فناوری نکست عبارتند از: افزایش شتاب رشد شرکت های فناور، حمایت از شرکت های بالغ حوزه فناوری کشور به منظور توسعه سبد محصولات دانش بنیان در حوزه فناوری های نوظهور، تشویق ورود صنایع و شرکت های بزرگ و صاحب فناوری کشور به توسعه در جهت فناوری های نوظهور و هم افزایی هم آفرینی و رقابت فن آفرینان بزرگ کشور.

وی، اعلام کرد: مهلت فراخوان طرح ها ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳، ارزیابی و داوری طرح ها مهرماه تا آذرماه ۱۴۰۳ و زمان برگزاری رویداد ۲۸ و ۲۹ آذرماه خواهد بود.

حسین افشین

دکتر حسین افشین در این نشست، اظهار کرد: معاونت علمی برای زمینه ها و استعدادهای مختلف باید برنامه هایی داشته باشد و جامعه هدف ما شرکت هایی هستند که درآمد مشخصی داشته باشند که پنج میلیارد در نظر گرفته شده است، همچنین باید تعدادی محصول موفق داشته باشند و محصولاتشان از لول چهار برخوردار باشد و ما از آنها حمایت می کنیم.

افشین، تاکید کرد: زمانی که انتظار اکوسیستم فعال داریم خودمان نیز باید همانگونه عمل کنیم، برای جایزه نکست هدف گذاری کردیم و تیم های خوبی در دانشگاه اصفهان مستقر هستند و اولین گام شناسایی شرکت ها در حوزه های تعیین شده، ارزیابی و در نهایت انتخاب بهترین ها می باشد و لذا در صورتی که شرکتی توانمند باشد از آن حمایت خواهیم کرد‌.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بیان کرد: جایزه نکست را نماد اعتماد دولت و صنعت به دانشگاه ها و علم می بینیم و تحقیق و توسعه را کلید پیشران توسعه کشور می دانیم‌.

وی، اشاره کرد: به عنوان معاونت علمی که نماینده دولت است، در کنار بخش خصوصی توسعه گر هستیم تا رشد را در صنایع شاهد باشیم.

افشین، اظهار کرد: خواهش بنده این است که در اختتامیه جایزه کنت دو، سر فصل های جایزه سه تشریح شود که زمانی که فراخوان منتشر می شود، شرکت ها فرصت کافی برای توانمندسازی خود داشته باشند.

وی، بیان کرد: در سال گذشته در اهدای جوایز تعلل کردیم و این قول را می دهم که جوایز نقدی و تسهیلات به موقع پرداخت شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پیرامون اختصاص اینترنت طبقاتی به پارک پردیس، گفت: به پارک پردیس اینترنت بدون فیلتر اختصاص یافت و اگر به سایر پارک ها این امکان داده نشد به این علت است که آنها ذیل معاونت علمی نبودند و طبق وعده دکتر پزشکیان، رییس جمهور دیگر نیازی به اینترنت طبقاتی وجود نخواهد داشت، بنده نیز موافق اینترنت طبقاتی نیستم.

حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پاسخ به سوال سیتنا در این نشست پیرامون حمایت معاونت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: هر شرکت فناور نوپا بر اساس فناوری که ارائه می دهد، در بازه زمانی کوتاه مدت و مشخصی بسته و سبد حمایتی دریافت خواهد کرد.

برای مشاهده تصاویر این نشست خبری اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.