کدخبر :306683 پرینت
07 شهریور 1403 - 11:46

سلطانی: استفاده از مودم های مخابرات اجباری نیست

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مشترکان الزامی ندارند که مودم خود را از طریق شرکت مخابرات ایران تهیه کنند، بدین معنا که مشترک می تواند از هر مودمی که در بازار موجود است، استفاده کند؛ مخابرات و پیمانکاران آن، صرفا پیشنهاد استفاده از مودم این شرکت را می دهند و به عبارت دیگر اجباری برای استفاده از مودم مخابرات نیست.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، گردهمایی مدیران ستادی و مناطق مخابراتی سراسر کشور به منظور تقویت همکاری و همیاری و حمایت از سیاست‌ها و راهبردهای دولت چهاردهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، معاونان، مدیران، مشاوران و جمعی از مسؤولان ارشد این شرکت برگزار شد.

مهندس رضا خلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون میزان استفاده این شرکت از مودم های داخلی و خارجی، اظهار کرد: بخشی از مودم ها داخلی و مابقی وارداتی هستند که باز هم این واردات توسط شرکت های داخلی صورت می گیرد.

وی، ادامه داد: در بخش FTTH طی سال های اخیر موضوع سازگاری از لحاظ فنی به بلوغ خود نرسیده بود و به همین علت از تولیدات خارجی استفاده می شد، اما اکنون با شرکت ارگ جدید قرارداد داریم که بیشتر مودم ها از این طریق تامین می شود و بخش دیگر آن نیز با توجه به محدودیت ها، از طریق واردات صورت می پذیرد که این فرآیند توسط شرکت های داخلی صورت می گیرد.

خلیلی پیرامون خدمات پس از فروش مودم های خارجی، تاکید کرد: ما در خصوص مودم های داخلی، خارجی و بخش ارتباطی آنها در برابر کاربران مسئول هستیم و این درصد 50_50 می باشد، اما این رقم در سال های آینده می تواند تغییر پیدا کند، چراکه احتمالا سرویسی اضافه خواهد شد و همچنین محصولات تولید داخل گسترده تر می شوند.

در همین راستا، مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز اعلام کرد: مشترکان الزامی ندارند که مودم خود را از طریق شرکت مخابرات ایران تهیه کنند، بدین معنا که مشترک می تواند از هر مودمی که در بازار موجود است، استفاده کند؛ مخابرات و پیمانکاران آن، صرفا پیشنهاد استفاده از مودم این شرکت را می دهند و به عبارت دیگر اجباری برای استفاده از مودم مخابرات نیست.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.