کد مطلب: 

293875

عرضه در بورس و بازار سرمایه؛ مرحله رشد نهایی شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری، گفت: یکی از مراحل بلوغ برخی از شرکت های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بورس و بازار سرمایه است و مرحله رشد نهایی این شرکت ها را زمانی مشاهده می کنیم که آنها آمادگی ورود و حضور به بورس را دارند، لذا نهایت کمک مردم به شرکت های دانش بنیان این است که از طریق سرمایه گذاری، از این شرکت ها حمایت کنند و محصولات آنها را مصرف کنند.
عرضه در بورس و بازار سرمایه؛ مرحله رشد نهایی شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری برگزار شد.

وی در این نشست، اظهار کرد: معتقدیم که کشور در زمینه هوش مصنوعی و نیروی انسانی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد و پیش بینی ما در معاونت علمی ریاست جمهوری این است که در سال جاری اتفاقات قابل قبولی در این زمینه رخ دهد و به تعداد زیادی GPU دست یابیم.

دهقانی، خاطرنشان کرد: یکی از مراحل بلوغ برخی از شرکت های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بورس و بازار سرمایه است و مرحله رشد نهایی این شرکت ها را زمانی مشاهده می کنیم که آنها آمادگی ورود و حضور به بورس را دارند.

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری، تاکید کرد: در نظام جدید ارزیابی شرکت های دانش بنیان، ثبت فناوری و میزان گردش مالی مورد بررسی قرار می گیرد و این مسئله ابزار جدی برای معاونت علمی ریاست جمهوری است تا تسهیلات خود را ارزیابی کند.

یکی از مراحل بلوغ برخی از شرکت های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بورس و بازار سرمایه است و مرحله رشد نهایی این شرکت ها را زمانی مشاهده می کنیم که آنها آمادگی ورود و حضور به بورس را دارند.

وی، افزود: سال ۱۴۰۲ صندوق حمایت از دانش به بنیاد علم تبدیل شد و دانشگاه ها این تغییر را به خوبی احساس کردند.

دهقانی، اشاره کرد: از تصویب مصوبه حمایت از گردآورندگان شرکت های دانش بنیان ۱۰ سال میگذرد؛ فروش سال گذشته شرکت های دانش بنیان ۵۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است، همچنین صادرات این شرکت ها در سال گذشته به عدد دو میلیارد دلار یعنی سه برابر سال قبل، رسیده است.

عرضه در بورس و بازار سرمایه؛ مرحله رشد نهایی شرکت‌های دانش‌بنیان

وی: عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال جاری به مسئله مشارکت مردم در رشد اقتصادی کشور تاکید داشتند و شرکت های دانش بنیان یکی از ابزارهای جدی در این راستا می باشد.

دهقانی، بیان کرد: نهایت کمک مردم به شرکت های دانش بنیان این است که آنها با حضور شرکت های دانش بنیان در بازار بورس، از طریق سرمایه گذاری، حمایت کنند و محصولات این شرکت ها را مصرف کنند.

وی، تشریح کرد: سال گذشته نسبت به سال قبل تعداد مراجعین از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا به بیش از دو برابر سال قبل بوده است؛ همه کشورهای دنیا همانند چین، مهاجر فرست در حوزه نوآوری و فناوری دارند و باید گفت که هر فردی که از کشوری به کشور دیگر مهاجرت می کند به منزله مشکل نیست، بلکه وی می تواند سفیر نوآوری و فناوری در آن کشور باشد.

دهقانی، اظهار کرد: علت خرید بخشی از سهام تپسی توسط گلرنگ به گفته مسئولان آن، دستیابی به برخی ابزارها بود که در آن شرکت وجود داشت، درخصوص دیجی کالا از مسئولان آنها باید پیگیر بود و در چنین شرایطی، شرط ما این است که دریافتی های خود از این طریق را صرف سرمایه گذاری در حوزه های نوظهور همچون هوش مصنوعی کنند، تمامی این ها علائم بلوغ این شرکت ها است.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-27 11:29

افزودن دیدگاه جدید