کد مطلب: 

294314

کشف ۳۲ داروی سرطان توسط یک پلتفرم هوش‌مصنوعی

گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو، توانستند با کمک یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام «POLYGON» که برای کشف داروها استفاده می‌شود، ۳۲ داروی جدید را برای هدف قرار دادن سرطان پیدا کنند.
داروی سرطان

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، گروهی از دانشمندان «دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو»(UC San Diego) با کمک یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام «POLYGON» که برای کشف داروها استفاده می‌شود، توانسته‌اند ۳۲ داروی جدید را برای هدف قرار دادن سرطان پیدا کنند.

همچنین یک الگوریتم یادگیری ماشینی با هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی شیمی زمان‌بر مراحل اولیه کشف دارو ساخته شده است که می‌تواند این فرآیند را به طور قابل‌توجهی ساده کند و امکان ارائه دادن درمان‌های جدید را فراهم آورد.

براساس مقاله منتشرشده در وب‌سایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو، شناسایی داروهای جدید برای بهبودی بیشتر معمولا شامل هزاران آزمایش فردی است اما پلتفرم جدید هوش مصنوعی می‌تواند نتایج یکسان را در کسری از زمان ارائه دهد.

 دانشمندان از این پلتفرم جدید که در «دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیگو» ابداع شده است، برای تولید ۳۲ داروی جدید سرطان استفاده کردند.

پلتفرم جدید که «POLYGON» نام دارد، در میان پلتفرم‌های هوش مصنوعی کشف دارو منحصربه‌فرد است زیرا می‌تواند مولکول‌هایی را با اهداف متعدد شناسایی کند.

این در حالی است که پروتکل‌های موجود کشف دارو در حال حاضر درمان‌های تک‌هدف را در اولویت قرار می‌دهند. داروهای چندهدف به دلیل پتانسیل خود برای ارائه مزایای مشابه با درمان ترکیبی و در عین حال، عوارض جانبی کمتر مورد توجه پزشکان و دانشمندان هستند.

این فناوری، بخشی از یک روند جدید اما روبه‌رشد در علم داروسازی برای استفاده کردن از هوش مصنوعی به منظور بهبود کشف و توسعه دارو است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-07 13:17

افزودن دیدگاه جدید