کد مطلب: 

294312

اجرای بیش از 300 کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان خراسان شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، بیش از 300 کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان خراسان شمالی از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) اجرا شده است، که به موجب این امر، رینگ ارتباطی استان برقرار و توسعه و تکمیل این پروژه در مابقی مسیرها در دست اجراست.
اچرای بیش از 300 کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان خراسان شمالی

سید علی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین روند پیشرفت پروژه فیبرنوری در این استان، گفت: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها مهمترین پروژه ارتباطی کشور است، این پروژه زیرساخت توسعه کشور و استان خواهد بود و با تکمیل آن چهره ارتباطات شهر‌ها دچار تحول خواهد شد و اثرات آن را می‌توان در سایر حوزه‌ها مشاهده کرد.

مرتضوی، اظهار کرد: قرارداد اجرای این طرح ملی با گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل برای شهر بجنورد و شرکت مخابرات ایران برای سایر شهرهای خراسان شمالی جهت رفع مشکلات موجود در شبکه سیم مسی (همچون عدم امکان ارائه سرویس با پهنای باندهای بالا، کاهش خطوط به مرور زمان، قطعی ارتباطات به علت شدت گرفتن سرقت کابل های مسی و ...) منعقد شده است و عملیات عمرانی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار ها در شهرهای استان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: 743 کیلومتر حفاری نهایی برآورد شده که نزدیک به 429 کیلومتر حفاری و 263 کیلومتر فیبرگذاری (شوت فیبرنوری) در استان انجام شده است؛ انشاءالله با اجرای هر چه سریعتر این نهضت ملی، در چند ماه آتی شاهد تکمیل زیرساخت فیبر نوری در سراسر شهرهای استان خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، تأکید کرد: با اتصال منازل و کسب و کار‌ها به شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبرنوری و دسترسی مردم به سرعت‌های تا هزار مگابیت بر ثانیه می‌توان میزان رضایت‌مندی در جامعه را افزایش داد.

مرتضوی، افزود: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تا کنون، بیش از 300 کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان خراسان شمالی از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) اجرا شده است که به موجب این امر، رینگ ارتباطی استان برقرار و توسعه و تکمیل این پروژه در مابقی مسیرها در دست اجرا است.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-07 12:28

افزودن دیدگاه جدید