محمدبیگی، نماینده مجلس: دولت قانون رتبهبندی معلمان را ناقص اجرا میکند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قانون رتبهبندی معلمان در وزارت آموزش و پرورش به شکل ناقص و با اشکالات متعدد اجرا میشود و نه تنها شیرینی این رتبهبندی به کام معلمان چشیده نشد بلکه گلایههای جدیدی ایجاد کرد.
به گزارش سیتنا، فاطمه محمدبیگی در گفتوگو با مهر با اشاره به گلایه جامعه معلمان از نحوه اجرای طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: قانون رتبه بندی معلمان نزدیک به دوازده سال بر زمین مانده و این خواسته بزرگ جامعه معلمان کشور از مجلس اجرایی نشده بود.
وی افزود: مجلس تمام قد پای این موضوع ایستاد و با توجه به اینکه قشر معلم قشری انسان ساز هستند این قانون را پیگیری و مصوب کردیم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصویب این قانون یک موفقیت بزرگ و ایجاد یک ظرفیت بزرگ برای کرامت معلمان و اهتمام به وضعیت معیشتی آنها بود اما وقتی به دایره اجرا رسید دولت از این ظرفیت نه تنها خوب استفاده نکرد بلکه در شب سال تحویل و روز پایانی سال موجب یک نارضایتی در قشر معلمان شد.
وی تاکید کرد: ناهماهنگیهایی که بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه وجود دارد باعث شد تا هزینهای برای کشور ایجاد شود و در نهایت ضمن آسیب به شأن معلمان، مطالبات به حق این قشر نیز بر زمین ماند.
محمدبیگی اضافه کرد: قانون رتبه بندی معلمان به شکل ناقص و با اشکالات متعدد اجرا میشود و نه تنها شیرینی این رتبه بندی به کام معلمان چشیده نشد بلکه گلایههای جدیدی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به این شیوه اجرا پاسخگو باشند، تاکید کرد: دولت باید با عوامل کم کار در این موضوع برخورد کند و اجازه سو تدبیر در دولت ندهد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت بودجه سال ۱۴۰۲ را با ۳۵ روز تأخیر و بدون برنامه هفتم تحویل مجلس داد و مجلس نیز در یک تایم فشرده و با شدت فراوان آن را بررسی و فشرده کرد اما یک وزارتخانه نمیتواند وضعیت بودجه خود را تا روز آخر سال تعیین تکلیف کند.
وی بیان کرد: ناهماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش به قدری است که نمیتوانند وضعیت ۱۶ هزار میلیارد تومان را تعیین تکلیف کنند و این وضعیت باعث نارضایتی قشر معلمان شد و اثرات منفی داشت.
محمدبیگی با اشاره به اینکه مجلس این موضوع را از طریق کمیسیون آموزش پیگیری میکند، یادآور شد: باید دید چرا برخیها در بدنه دولت تلاش میکنند این شیرینیهای اخیر و موفقیتهای دولت در دیپلماسی اینگونه دیده نشود.
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید