کدخبر :261489 پرینت
31 شهریور 1400 - 10:09

فیس‌بوک ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرد

سخنگوی شرکت فیس‌بوک اعلام کرد ۴۰ هزار کارمند ایمنی و امنیت شامل پیمانکاران بیرونی دارد که بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت آنها هزینه کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ایسنا به نقل از بلومبرگ، نوشت: شرکت فیس بوک از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرده و اکنون ۴۰ هزار کارمند دارد که روی این موضوعات کار می‌کنند.

آمار جدید که هدف آن نشان دادن جدیت فیس بوک در خصوص مسائل ایمنی و امنیت است، روز سه شنبه در یک پست وبلاگ منتشر شد. این آمار پس از مجموع گزارشهای اخیر روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده که از اسناد درزیافته استفاده کرده است تا نشان دهد فیس بوک با وجود سرمایه گذاریهای سنگین، همچنان برای مقابله با مسائل جدی نظیر اطلاعات نادرست کووید ۱۹ و قاچاق غیرقانونی انسان در کشمکش است.

این اسناد نشان داده که محققان داخلی فیس بوک اغلب مشکلات جدی در خصوص محتوای نامناسب یا رفتار کاربر در سرویسهای این شرکت شناسایی می‌کنند اما فیس بوک به طور معمول موفق نمی‌شود آنها را حل کند. این گزارشها باعث شده قانونگذاران آمریکایی خواستار تحقیقات و احتمال برگزاری جلساتی در خصوص این مسائل شوند.

پست وبلاگ فیس بوک بدون اشاره خاص به گزارشهای روزنامه وال استریت ژورنال، به برخی از این انتقادات پرداخته است. این شرکت اعلام کرد اگرچه از نظر تاریخی در برابر مسائل موجود در این پلتفرم پاسخگو بوده اما با داشتن کارمندان ایمنی و امنیتی که در فرآیند توسعه در تیمهای محصول قرار گرفته اند، تلاش کرده است در این زمینه فعالتر باشد.

فیس بوک همچنین آمار جدیدی درباره کتابخانه تبلیغات سیاسی جهانی خود منتشر کرد. این کتابخانه آرشیوی است که در آن افراد می توانند تبلیغات سیاسی جست و جو کنند که در فیس بوک یا اینستاگرام نمایش داده می‌شود. فیس بوک اعلام کرد سه میلیون نفر هر ماه از کتابخانه تبلیغات استفاده می‌کنند و این شرکت ۳.۵ میلیون درخواست تبلیغات سیاسی یا اجتماعی را در مدت شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ به دلیل عدم ارائه اطلاعات مناسب رد کرده است.

بر اساس این گزارش، اینستاگرام هم اعلام کرده که در حال بررسی قابلیتی برای تشویق کاربران به مشاهده محتوای سالمتر در این سرویس است. این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس هدف یکی از گزارشهای وال استریت ژورنال قرار گرفته بود و در این گزارش به تحقیقات داخلی فیس بوک اشاره شده بود که نشان می داد این شرکت مطلع است محصولش می تواند از نظر احساسی به زنان جوان آسیب بزند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.