کدخبر :259789 پرینت
12 مرداد 1400 - 10:47

اتحادیه اروپا از ادغام فیس بوک با یک شرکت آمریکایی نگران است

اتحادیه اروپا درباره فرایند ادغام یک شرکت فعال در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری با فیس بوک تحقیقاتی انجام می دهد زیرا در زمینه تاثیر آن بر رقابت در بازار تبلیغات آنلاین نگرانی‌هایی وجود دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نوشت: رگولاتورهای اتحادیه اروپا تحقیقاتی گسترده درباره برنامه فیس بوک برای خرید شرکت کاستومر (Kustomer) آغاز کرده‌اند، زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر تأثیر این معامله در سخت‌تر شدن رقابت به وجود آمده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد مشغول بررسی این عملیات ادغام است زیرا بیم آن می‌رود فیس بوک از طریق آن به اطلاعات بیشتری برای ارائه تبلیغات شخصی سازی شده دست یابد و به این ترتیب مزیت بیشتری در بازار تبلیغات آنلاین داشته باشد.

این شبکه اجتماعی آمریکایی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلاد از خرید «کاستومر» خبر داد. همزمان فیس بوک سعی داشت با افزایش روش‌های ارتباطی میان کسب و کارها و مشتریان، درآمد خود را از سرویس‌های واتس اپ و مسنجر بیشتر کند. این سرویس‌ها طی دوران پاندمی با چالش‌هایی روبرو شده بودند.

«کاستومر» نرم افزاری ارائه می دهد که با ارائه یک داشبورد واحد از کانال‌های ارتباطی مختلف به کسب و کارها کمک می‌کند، محاورات آنلاین خود را با مشتریان مدیریت کنند.

مارگارت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: هدف از تحقیقات ما آن است که تضمین شود این تراکنش به کسب وکارها یا مشتریان آسیبی نمی‌رساند و از سوی دیگر اطلاعاتی که در اختیار فیس بوک قرار می‌گیرد به رقابت آسیب نمی‌رساند.

فیس بوک اعلام کرده با کمیسیون اتحادیه اروپا کاملاً همکاری می‌کند و این عملیات به رقابت آسیب نمی‌رساند. در بیانیه این شرکت آمده است: افراد بیشتری از سرویس‌های مشتری بهره می‌برند که سریع‌تر و غنی‌تر است و افراد می‌تواند در زمان دلخواه به آن دسترسی یابند.

ناظر رقابت انگلیس هفته گذشته بررسی این عملیات ادغام را آغاز کرده زیرا بیم آن دارد که چنین اقدامی به شدت رقابت در بازار را کاهش دهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.