کدخبر :253899 پرینت
06 بهمن 1399 - 15:13

ادامه‌ی موج کوچ میلیونی از واتس‌آپ؛ پاسخ محکم کاربران به نقض حریم خصوصی

با اعلام خبر اعمال قوانین جدید واتس‌اپ برای به اشتراک گذاشتن داده‌های کاربرانش با فیس‌بوک و اینستاگرام، موج کوچ میلیون‌ها نفر از کاربران این پیام‌رسان آغاز شد؛ اگرچه واتس‌آپ در اطلاعیه‌ی جدید دیگری از تصمیمش برای به تعویق انداختن زمان اعمال این سیاست خبر داد، باز هم موج کوچ کاربران ادامه یافت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سه هفته نخست ژانویه سال جاری میلادی، بیش از ۷.۵ میلیون نفر به کاربران پیام‌رسان سیگنال در سراسر جهان افزوده شده است و ۲۵ میلیون کاربر جدید نیز به جمع کاربران پیام‌رسان تلگرام اضافه شده‌اند.

علی رغم اطلاعیه‌ی اخیر واتس‌اپ مبنی‌ بر به تعویق افتادن تغییر برنامه‌اش درباره‌ی حریم خصوصی کاربران، ولی همچنان موج کوچ میلیون‌ها نفر از کاربران این پیام‌رسان به دیگر پیام‌رسان‌ها همانند سیگنال و تلگرام ادامه یافت.

در جدیدترین اطلاعیه‌ی پیام‌رسان واتس‌اپ تاکید شده که انتشار «اطلاعات غلط» درباره‌ی سیاست‌های جدید، موجب نگرانی کاربران شده و به همین جهت اعمال این سیاست‌ها را که پیشتر قرار بود از ۸ فوریه (۲۰ بهمن امسال) اجرایی شود تا ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت سال آینده) به تعویق انداخته است.

با وجود اطلاعیه‌ی اخیر واتس‌اپ مبنی‌ بر به تعویق افتادن تغییر برنامه‌اش درباره‌ی حریم خصوصی، ولی همچنان موج کوچ میلیون‌ها نفر از کاربران این پیام‌رسان به دیگر پیام‌رسان‌ها ادامه یافت.

ولی توضیحات مبهم درباره‌ی به‌روز رسانی شرایط استفاده از خدمات این پیام‌رسان و همچنین پیشنهاد ایلان ماسک، مدیر شرکت خودروسازی تسلا، برای مهاجرت به پیام‌رسان سیگنال سبب شد دانلود سیگنال و تلگرام در جهان به‌شدت افزایش یابد. این در حالی است که برخی کارشناسان بر این باورند که واتس‌اپ در مقایسه با رقیبش تلگرام در زمینه‌ی حریم خصوصی همچنان شرایط امن‌تری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

[node:title]

واتس‌اپ پیش از این به حدود دو میلیارد نفر کاربر خود اعلام کرده بود که برای ادامه‌ی استفاده از این اپلیکیشن، باید اجازه دهند که داده‌های شخصی‌شان با فیس‌بوک و اینستاگرام نیز به اشتراک گذاشته شود. پیام‌رسان واتس‌اپ و شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام هر دو زیرمجموعه فیس‌بوک هستند.

ابعاد خروج کاربران به قدری گسترده و زیان‌بار بوده است که ظاهرا جز به تعویق انداختن اعمال تغییرات جدید، راهی برای واتس‌اپ باقی نمانده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.