چگونه در اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟
اینستاگرام از سال ۲۰۱۲ که از سوی فیسبوک خریداری شد، رشد چشمگیری داشته و کاربران زیادی را جذب خود کرده است که در میان آنها برخی به درآمدزایی از طریق این اپلیکیشن پرداخته اند.
به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، قرارداد خرید اینستاگرام یک موفقیت استراتژیک برای فیس بوک بود و در عین این که یک برنامه موبایلی عرضه کرد، یک رقیب احتمالی را هم از سر راه خود برداشت. این پلتفرم تا اوت سال ۲۰۲۰ ماهانه حدود یک میلیارد کاربر فعال داشته است.
یک اکانت اینستاگرام پرطرفدار می تواند ارزش مالی زیادی برای کسانی که محتوای آن را تولید می کنند، داشته باشد. سلبریتیها پول زیادی از اینستاگرام کسب می کنند اما هر کسی که بتواند مخاطبان زیادی را جذب می کند، می تواند درآمد قابل توجهی را از طریق این اپلیکیشن بدست آورد.
اینستاگرام به فعالان اینستاگرامی پولی پرداخت نمی کند اما راههای متعددی درآمدزایی نظیر اسپانسری یک برند، بازاریابی و فروش مستقیم محصولات یا ارائه خدمات به مشتریان از طریق اینستاگرام وجود دارد.
برندها با کسانی که اینفلوئنسر شناخته می شوند و شمار زیادی هوادار در پیج اینستاگرام خود دارند، قرارداد می بندند. در کل، کسانی که هواداران بیشتری دارند و سطح مشارکت هوادارانشان بالاست، دستمزد روزانه بالایی می توانند دریافت کنند.
شمار فالوئرها تنها عامل تعیین کننده در ارزش یک پیج اینستاگرام نیست. اگرچه شمار بالای فالوئرها اهمیت دارد اما ارزش پیج به مشارکت فعالانه فالوئرها در پستها هم بستگی دارد.
طبق اعلام اینفلوئنسرمارکتینگ هاب، میانگین سطح مشارکت برای یک پیج اینستاگرام حدود سه درصد است. بنابراین هر گونه نرخ مشارکت بالاتر از این میزان به همراه شمار بالای فالوئرها به معنای آن است که صاحب پیج یک اینفلوئنسر است.
برخی از بازاریابان دیجیتالی یک سنت به ازای هر فالو را به عنوان نرخ پایه به صاحب پیج پیشنهاد می کنند که به معنای درآمد ۱۰۰ دلاری از هر ۱۰ هزار فالوئر است. ارزش یک پیج با ۱۰ هزار فالوئر به عوامل دیگری نظیر فالوئرهای فعال هم بستگی دارد.
با استفاده از معیار قیمت یک سنت به ازای هر فالو، یک پیج اینستاگرام با ۵۰ هزار فالوئر ممکن است حدود ۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد اما باز هم اینستاگرامرها می توانند از راههای مختلف از بازاریابی محصولاتشان گرفته تا ارسال پستهایی که اسپانسر دارند و تبلیغات برای دیگران درآمدزایی کنند.
طبق اعلام اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، ارسال یک عکس که اسپانسر دارد، در پیجی با ۱۰۰ هزار فالوئر می تواند بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار ارزش داشته باشد.
یک پیج اینستاگرام با یک میلیون فالوئر ارزش زیادی دارد. یکی از سلبریتیهایی که طبق آمار استاتیستا، بیش از ۲۰۰ میلیون فالوئر تا دسامبر ۲۰۲۰ داشته، سال گذشته برای هر پستی که در اینستاگرام ارسال کرد، ۱.۲ میلیون دلار درآمد داشت. یک منبع دیگر درآمدزایی در اینستاگرام اداره و تولید محتوا برای پیج دیگران است. یک کاربر در این باره توضیح داد در مدت چهار سال با اداره پیجی که ۱.۹ میلیون فالوئر داشت، ۳۶ هزار دلار درآمد کسب کرد.
ماشین حسابهای آنلاینی وجود دارند که می توانند به برآورد کلی از ارزش یک نام کاربری اینستاگرام بپردازند. افراد نامهای کاربری اینستاگرام و همین طور پیجها در پلتفرمهای شبکه اجتماعی دیگر مانند توییتر و یوتیوب را می فروشند.
بر اساس گزارش مارکت رئالیست، اینستاگرام فروش یا انتقال هر بخشی از اکانت را ممنوع کرده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید