کدام کسب و کارهای اینترنتی این روزها از رونق افتادند؟
برخی از کسب و کارهای اینترنتی در ایران که بر اینستاگرام و تلگرام استوار شدهاند، با شروع اختلالات اینترنتی از رونق افتاده اند. این کسب و کارها تنها از بستر شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان استفاده می کردند و برخی از آنها حتی یک آدرس مشخص و حتی سایت اینترنتی هم ندارند.
به گزارش سیتنا، افشین کلاهی، نایبرئیس کمیسیون کسبوکارهای نوین و دانشبنیان اتاق ایران به روزنامه شهروند گفته است: "بین ۱۰ تا ۱۵ هزار کسبوکار در حال حاضر در کشور ما به صورت کاملا مجازی اداره میشوند و در صورت دائمیشدن فیلترینگ به صورت کامل ورشکسته خواهند شد".
کلاهی همچنین گفته است: "کسبوکارهای تمام مجازی در آستانه ورشکستگی هستند. فروش این کسبوکارها با تعطیلی تلگرام و اینستاگرام به صفر میرسد و حتی اگر بخواهیم به جابهجایی آنها به سمت یک شبکه دیگر فکر کنیم، فکر اشتباهی است".
رضا الفت نسب، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به خبرگزاری فارس گفته است: "در این چند روز به شدت وضعیت فروش کسب و کارهای اینترنتی افت مشهود داشته و بسیاری از برنامهریزیها و کمپینهای از پیش تعیینشده تحت تأثیر قرار گرفتهاند".
پاول دوروف، مدیر تلگرام حدود سه هفته پیش کاربران تلگرام در ایران را ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و این در حالی است که این پیام رسان در سراسر جهان حدود ۱۸۰ میلیون نفر کاربر دارد.
قابلیتهای تلگرام و اینستاگرام باعث شده تا کاربران ایرانی بتوانند در فضای مجازی به راهاندازی سایتهای خرید و فروش کالاها و خدمات بپردازند و حتی بدون هزینه اولیه برای راهاندازی، بتوانند کسب و کار خود را آغاز کنند.
در همین حال، مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (چهارشنبه) در حاشیهی جلسه دولت با اشاره به اینکه آرامش به اکثر نقاط کشور بازگشته است، گفت: از شورای امنیت کشور خواستهایم تا مجوز استفاده از شبکههای اجتماعی را در مناطقی که آرامش به آنها بازگشته است، بدهد.
انتهای پیام
دیدگاهها
زیرا تلگرام بدلیل محدود بودن و راه نیافتن به موتورهای جستجو و عدم امکان جسجوی کالاها و محصولات و خدمات و... باعث شده تا بسیاری از شرکتها و کسب و کارها و بویژه تولیدکنندگان، نتوانند بخوبی محصولات خود را معرفی کرده و به فروش برسانند و هرچه به تلگرام در کشور ایران، بهای بیشتری داده شود، اقتصاد کشور با رکود بیشتری مواجه میشود و حذف یا فیلتر تلگرام سبب میگردد که خریداران و فروشندگان و تولیدکنندگان و.. راحتتر و سریعتر یکدیگر را در اینترنت بیابند و بجای اینکه تمام وقتشان صرف عکس گذاشتن در تلگرام شود با همان میزان صرف وقت، میتوانند در وبلاگ یا سایتشان یا حتی دیگر سایتها مطالبشان را منتشر کنند تا متقاضیان بتوانند براحتی آنها را بیابند
در واقع، در فضای تلگرام، این فروشنده هستش که باید ساعتها و روزها وقت بگذارد تا مشتری بیابد و هزاران نفر را ادد کند تا شاید یکی از بین آنها خریدار دربیاید یا نیاید اما در فضای اینترنت، این متقاضی و خریدار است که بدنبال فروشنده میگردد و محصول مورد نظر خود را با آشنایی و اطلاعات کامل انتخاب کرده و میخرد
افزودن دیدگاه جدید