کدخبر :179888 پرینت
27 مرداد 1394 - 15:46

سند راهبردی USO تدوین می‌شود

محمود واعظی اعلام کرد: تدوین سند راهبردی طرح خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) به منظور توسعه خدمات الکترونیکی به صورت عملیاتی در روستاها، مناطق محروم و کمتر برخوردار است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین همایش ملی ICT، USO را بعنوان  پیشران و توانمندساز بخشهای مختلف مطرح و گفت: نتایج مطالعات نشان می دهد کشورهائی که از ICT بعنوان زیرساخت فعالیتهای خود استفاده می‌کنند در مقایسه با سایر کشورها از بهره‌وری بالائی برخوردارند.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه USO در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: ایجاد دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای کشور باید در راستای ارتقای شاخصهای حوزه آموزش، سلامت، اشتغال و گردشگری عملیاتی شده و این خدمات به صورت الکترونیکی در این مناطق ارائه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت توجه سایر دستگاهها به حوزه USO عنوان کرد: همزمان با تدوین سند راهبردی USO باید سایر وزارتخانه‌ها نیز تمهیداتی بیندیشند تا خدمات خود را در روستاها، مناطق محروم و کم برخوردار، بر بستر ایجاد شده از طریق USO ارائه کنند.

واعظی تاکید کرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید از پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که در راستای ارتقای فعالیت، خدمات و اشتغال در روستاها تدوین می‌شوند حمایت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه طرح USO در روستاها کار تبلیغاتی نیست عنوان کرد: بر همین اساس در حوزه پست بانک تغییر رویکردی داشتیم و در رویکرد جدید این بخش باید به سمت خرده بانکداری، ایجاد اشتغال و ارائه خدمات در مناطق روستائی و کمتر توسعه یافته پیش برود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.