آسیاتک تندیس برنز مبتنی بر مدل بین المللی IBEC گرفت
برای اولین بار شرکت انتقال دادهای آسیاتک موفق به دریافت تندیس برنزین جایزه تعالی سازمانی IBEC/EFQM مبتنی بر مدل بین المللی IBEC شد.
به گزارش سیتنا، "محمد علی یوسفی زاده" مدیرعامل شرکت انتقال داده آسیاتک با بیان اینکه جایزه بنیاد کیفیت اروپا EFQM برای ارزیابی و بررسی سطح تعالی سازمان ها هر ساله برگزار می شود، اظهار داشت: این جایزه تنها برای کشورهای اروپایی است اما از آنجا که نیاز به این ارزیابی در سایر کشورها نیز احساس شد؛ شبکه جهانی کیفیت از طریق جایزه EFQM/IBEC اقدام به ارزیابی سازمانهای داوطلب با تکیه بر معیارهای EFQM نموده است.
یوسفی زاده با اشاره به اینکه آسیاتک بعد ازحضور در ارزیابی های متعددی که در بخش صنعت ICT کشور صورت گرفته به دنبال ارزیابی خود در سطح بالاتر و جهانی بر اساس رسالت و چشم اندازش است، گفت: آسیاتک با توجه به استقرار سیستم های مدیریت مبتنی بر استانداردهای بین المللی ISO (9001 ISO 14001, ISO 10001-4, ISO 10015 و همچنین خطوط راهنمای خانه داری محیط کار 5S ) امسال برای نخستین بار در ارزیابی بین المللی (IBEC) شرکت و توانستیم در این ارزیابی تندیس برنزین را از شبکه جهانی کیفیت (IQNET) دریافت نماییم.
وی در ادامه گفت: آسیاتک یکی از بزرگترین شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت است که در حال حاضر در حدود 300 شهر و 30 استان کشور بیش از هزار مرکز فعال دارد.
لازم به ذکر است؛ شبکه جهانی کیفیت در راستای توسعه سیستم های مدیریت سازمانهایی که توسط یکی از آن ممیزی شده اند و دارای گواهینامه سیستم مدیریت می باشند کار ارزیابی و مقایسه این سازمان ها با یکدیگر را در سطح جهانی انجام می دهد و پس از ارزیابی شرکت ها، این شبکه در نهایت اقدام به طراحی فرایند ارزیابی براساس مدل های رایج TQM ( نظیر مدل سازمان اروپایی کیفیت EFQM) می کند.
این ارزیابی در برگیرنده مفاهیم بکار رفته در مدل سرآمدی انتخاب شده توسط سازمان می باشد وارزیابی صورت گرفته این اطمینان را بوجود می آورد که توسعه سرآمدی ساختاری و رفتاری در سازمان سیستماتیک بوده و برگرفته از نتایج سیستم های مدیریت استقرار یافته در سازمان می باشد.
بنابراین گزارش، مدلهای منطقه ای TQM نظیر EFQM یا MBNQA برروی 5 عامل همسو سازی سیستم های مختلف مدیریتی با بکار بردن چارچوبی معین برای توسعه سازمان، اثر بخشیدن بر عملیات در حین فرایند مدیریت و بهبود مستمر آنها ، همسو کردن و هم افزایی فعالیت ها بر مسیری مشخص برای رسیدن به اهداف و اجرای استراتژی های سازمان در سه سطح انطباق استراتژیک، نتیجه مداری و تاکید بر موارد مورد نظر ذینفعان سازمان و در نهایت توجه و ارزیابی براساس نو آوری ارزش و توسعه آن در سازمان تمرکز دارد.
این ارزیابی برای سازمانها و موسساتی که می خواهند سرآمد باشند کاربرد دارد و ابزاری است که انطباق فعالیت ها را با مدلهای سرآمدی بیان داشته و تجزیه و تحلیل و شناسایی وضعیت حال حاضر سازمان را به نحو مناسبی نمایان می سازد.
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید