کدخبر :10826 پرینت
27 آبان 1392 - 20:58

مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد

متن خبر

مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با حضور اعضای سازمان و دبیر شورای عالی فضای مجازی درمرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش سازمان خبری سیتنا (CITNA.IR) به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این مراسم که عصر دیروز در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور روسا، هیات مدیره واعضای سازمان، خبرنگاران و دبیر شورای عالی فضای مجازی به عنوان سخنران ویژه برگزار شد، ضمن تشریح گزارش عملکرد طی سال اخیر، صورت‌های مالی و برنامه سال آینده سازمان به تصویب رسید. انتخاب بازرس، تعیین روزنامه کثیرالانتشار سازمان و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌‌های مجمع عمومی نصر تهران بود.

 

 

نگرش به ICT باید تغییر یابد
در ابتدای این مراسم، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن قدردانی از حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی به عنوان سخنران ویژه مجمع، به تشریح چالش‌های کسب و کار حوزه ICT و انتظارات صنف از دستگاه‌های حاکمیتی فاوا پرداخت.

آزاده داننده با اشاره به دغدغه‌های صنف رایانه همچون نارسایی قوانین واردات و صادرات و مشکلات کسب و کار در فضای مجازی گفت: امیدواریم با توجه به تغییرات ساختاری و مدیریتی که در شورای عالی فضای مجازی روی داده، راهبردهای توسعه IT هرچه سریع‌تر شکل بگیرد و نگرش‌ها به  مقوله فناوری اطلاعات از نگاه نفی به اثبات تغییر یابد.

 

داننده با تاکید براینکه نگاه نفی به فناوری اطلاعات طی سال‌های اخیر، مهم‌ترین عامل محدودیت در کسب و کارICT بوده است، ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های اخیر، تسری نگاه منفی به IT  برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی در این فضا باعث شده محدودیت‌های زیادی برای فعالان و کارشناسان حوزه ایجاد شود.

او درخصوص انتظارات صنف از دولت جدید گفت: مطالبه ما از حاکمیت و شورای عالی فضای مجازی تغییر در نگرش‌ها نسبت به ICT است. 

رییس  سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره کلی به برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان طی سال اخیر ادامه  داد: فعالیت سازمان طی یک سال گذشته تحت تاثیر شرایط سخت کسب‌وکار اعضا بوده است.با توجه به  این شرایط سخت، تلاش کردیم بیشتر به بحث ظرفیت‌سازی در حوزه  ICTبپردازیم و در این رابطه سمینارها و همایش‌های متعددی برگزار کردیم.

داننده همچنین در تشریح شاخص‌ عملکرد سازمان طی یک سال گذشته گفت: نکته حایز اهمیت در عملکرد سازمان این است که تعداد اعضا دریک سال اخیر رشد قابل توجهی داشته که ارمغان این موضوع، ثبات نسبی برای سازمان خواهد بود.

ساختار دبیرخانه و مرکز ملی فضای مجازی تغییر می‌کند
در ادامه این مراسم دبیر شورای عالی فضای مجازی، ضمن تشریح دلایل تشکیل و رویکردهای جدید این شورا و مرکز ملی فضای مجازی، از فعالان بخش خصوصی فناوری اطلاعات خواست تا مسایل و مشکلات خود را مطرح و راه‌حل ارایه دهند تا با توجه به  همکاری و هماهنگی خوبی که با نهادهای مرتبط با ICT به وجود آمده ، مشکلات هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

محمدحسن انتظاری از تغییر ساختار دبیرخانه و مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: شورای عالی فضای مجازی از این پس برنامه‌های کلان را طراحی می‌کند و اجرا را به دستگاه‌های اجرایی می‌سپارد.

 

انتظاری با تاکید براینکه شورای عالی فضای مجازی در کارهای  جزئی وارد نمی‌شود، ادامه داد: در دبیرخانه و مرکز ملی فضای مجازی و پژوهشگاه فضای مجازی باید یک رویکرد راهبردی را دنبال کرده و در تمام زمینه‌هایی که در حکم مقام معظم رهبری قید شده، فعالیت کنیم. 

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در کشور دستگاه‌های عریض و طویلی وجود دارد که با  یکدیگر هماهنگ نیستند . شورای عالی فضای مجازی برنامه‌های کلان را طراحی می‌کند و اجرا توسط دستگاه‌ها انجام خواهد شد.

رشد 58درصدی اعضای سازمان نصر تهران
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در تشریح گزارش عملکرد دبیرخانه این سازمان طی سال اخیر تاکید کرد که سازمان طی این مدت در جذب اعضای جدید با رشد 58درصدی روبه‌رو بوده است.

محمد یوسفیان با اعلام این مطلب و اشاره به افزایش درآمد ناشی از حق عضویت شرکت‌های تحت پوشش سازمان گفت: درآمد ناشی از حق عضویت سال اخیر 38 درصد نسبت به سال قبل افزایش  یافته است.

یوسفیان به رشد کیفی عملکرد دبیرخانه سازمان نصر تهران طی مدت اخیر اشاره و آمار مربوط به این توسعه را اعلام کرد.

به گفته دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، رشد شبکه تخصصی سازمان، توسعه روابط عمومی  و اطلاع‌رسانی گسترده  از فعالیت‌ها و نظرات تخصصی اعضای سازمان از جمله دستاوردهای دبیرخانه طی این مدت بوده است.

یوسفیان به تشکیل کمیسیون تجارت الکترونیکی، مشارکت روسا و هیات مدیره سازمان در تصمیم‌گیری‌های کلان همچون انتخاب وزیرICT اشاره کرد و افزود: در تعامل نزدیک با وزارتICT و بدنه  آن همچون سازمان فناوری اطلاعات و رگولاتوری، مشکلات کسب و کار حوزه را پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی حضور نماینده سازمان در شورای حل اختلاف مالیاتی و ارایه خدمات بیمه درمان گروهی و معرفی‌نامه برای استفاده از تسهیلات خدماتی و رفاهی  از دیگر خدمات سازمان به اعضا بوده و علاقمندان می‌توانند برای اطلاع از این خدمات، کتاب گزارش عملکرد و مالی سازمان طی این مدت را مطالعه کنند.

ارائه گزارش مالی منتهی به 31 شهریور از سوی آزاد معروفی، خزانه‌دار سازمان نصر تهران بخش دیگری از برنامه مجمع بود که با شرح صورت‌های مالی سازمان پس از گزارش حسابرس  و بازرس قانونی، مورد تصویب قرار گرفت.

در بخش انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، روزنامه فناوران اطلاعات توانست پس از بحث و بررسی از سوی حاضران مجمع به عنوان روزنامه رسمی سازمان انتخاب شود.

سپس، انتخابات برای تعیین بازرس سازمان نیز برگزار شد که طی آن، پرویز شهپر مجددا به عنوان بازرس اصلی و محمود محسنی ‌نیا  به عنوان بازرس علی البدل  برگزیده شدند.

بودجه پیشنهادی سازمان نیز در این مجمع به رای اعضا گذاشته شد و مورد تصویب قرار گرفت. در بخش پرسش و پاسخ به عنوان برنامه پایانی مجمع، حضار مسائل خود را مطرح کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.