کدخبر :766 پرینت
22 آبان 1390 - 18:28

سیبا همچنان قطع ؛ بزرگترین بانک جهان اسلام بالاخره پاسخ داد!

متن خبر

درحالی که طبق اعلام مسوولان بانک ملی تغییرات سخت افزاری سیستم پرداختی این بانک قرار بود تنها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه صورت گیرد اما همچنان این تغییرات برای مردم مشکل ساز شده است.

 

به گزارش سیتنا، همزمان با بروز اختلال در سیستم سیبای بانک ملی طی روزهای اخیر این بانک با صدور اطلاعیه‌ای به نقل از مدیر امور IT بانک ملی ایران اعلام کرد که اختلال موقت سیبا ناشی از ارتقای سیستم نرم افزاری و سخت افزاری بانک است.

 

برهمین اساس بانک ملی ارتقای تجهیزات سخت افزاری سایت کامپیوتر مرکزی این بانک و در کنار آن تغییرات نرم افزاری این سایت را از روزهای پایان هفته گذشته دلیل اصلی این اختلال عنوان کرده و با استناد به گفته‌های مدیر ارشد بانک ملی عملیات جایگزینی بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری جدید، در ساعات تعطیلی بانک ـ پایان روز پنج شنبه و جمعه ـ صورت پذیرفته و آزمایش های لازم بر روی این تجهیزات صورت گرفته است.

 

از آنجایی که گفته می شود روز گذشته بالغ بر 22 میلیون مشتری به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کردند و با اختلالاتی در ارائه خدمات به مشتریان مواجه شدند بانک ملی در اطلاعیه خود تأکید کرده که در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی گروهی  ویژه متشکل از کارشناسان خبره نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر بانک ملی ایران رفع شده و یا در حال رفع شدن است.

 

اما درحالی که مسئولان بانک ملی در اطلاعیه دیروز خود تأکید کرده بودند که اختلال به وجود آمده برطرف شده و مشتریان این بانک هیچ گونه نگرانی در رابطه با انجام امور بانکی خود نداشته باشند تماس‌های مردم حکایت دیگری از این مورد را روایت می‌کند.

 

مشاهدات خبرنگار فارس و همچنین تماس‌های مردم با این خبرگزاری بیانگر ضعف سیستم‌های خودپرداز و سیبای بانک ملی طی روز جاری است.

 

مراجعه کنندگان به کارتخوان‌های بانک ملی امروز هنگام استفاده از این دستگاه‌های با پیغام‌هایی نظیر "دستگاه قادر به ارائه خدمات نمی‌باشد" و ... مواجه می‌شوند.

 

اما یکی از مسوولان بانک ملی در توضیح مشکل سیستم این بانک در روز جاری به خبرنگار فارس گفت: مشکلات سیبای بانک ملی تنها صبح دیروز بوده که به صورت ضربتی مسوولان مربوطه این مشکلات را برطرف کردند.

 

وی همچنین تأکید کرد که از صبح امروز تا کنون هنوز به صورت رسمی مشکلی در خصوص دریافت و پرداخت‌ها در دستگاه‌های کارتخوان بانک ملی گزارش نشده است.

 

وی درباره پیام‌های دستگاه کارتخوان گفت: این پیام‌ها لزوماً به معنای قطعی شبکه نیست و می‌تواند به خاطر نبود اسکناس در درون دستگاه باشد.

 

نکته‌ی عجیب، عدم اطلاع رسانی و حتی واکنش کوتاه و یا پوزش ساده ی مسوولان بانک ملی از مشتریان بانک خود است که ظاهراً قطع سیبا را اقدامی طبیعی و احتمالاً وصل شدن این سیستم را، منتی بر گردن مردم می دانند!

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.