کدخبر :755 پرینت
21 آبان 1390 - 10:24

مدیر شبکه جام جم: حدود 50 درصد مردم از ماهواره‌‌ها استفاده می‌کنند

متن خبر

مدیر شبکه جام جم درباره میزان استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های داخلی گفت: آمار‌ها و گزارش‌‌ها نشان می‌دهد حدود 50 درصد مردم ازماهواره‌‌ها استفاده می‌کنند البته میزان استفاده از ماهواره متفاوت است. گروهی تمام طول هفته را به تماشای ماهواره مشغول هستند و افرادی فقط دو ساعت در هفته به تماشای آن می‌نشینند.

 

به گزارش سیتنا، مجید رجبی معمار (مدیر شبکه جام جم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اهمیت مخاطب در رسانه‌‌ها گفت: رسانه‌ای که برنامه‌های خود را بدون توجه به مخاطب پخش کند؛ تیر در تاریکی انداخته است چراکه هر رسانه‌ای با مخاطبانش زنده است.

 

وی با اشاره به اهمیت اثرسنجی و نظرسنجی درباره برنامه‌‌ها گفت: مخاطبان اصلی شبکه جام جم؛ ایرانیان خارج از کشور هستند. آنها مانند مخاطبان داخلی دراختیار و در دسترس شبکه نیستند لذا ما برای انجام امور نظرسنجی باید از اینترنت‌، پیامک و تماس‌های تلفنی استفاده کنیم.

 

رجبی معمار با اشاره به سوق یافتن برنامه‌های شبکه جام جم به سمت پخش زنده گفت: هرچند در برنامه ارتباطات زنده همیشه افرادی هستند که به دنبال اختلال هستند اما ما بازهم بدنبال پخش برنامه‌های زنده هستیم. ما چاره‌ای نداریم که با پخش برنامه‌های زنده به سمت شفافیت حرکت کنیم قطعا هرچه ما شفاف‌تر باشیم؛ مخاطبان ما بیشتر می‌شوند و ما چاره‌ای جز صداقت و شفافیت نداریم.

 

رجبی معمار با اشاره به تولید سریال و تله‌فیلم در شبکه جام جم گفت: ساخت سه تله‌فیلم را شروع کرده‌ایم. هدف عمده ما از ساخت این تله‌فیلم‌‌ها این است که فضای خارج از کشور را نشان دهیم و فیلم آنجا ساخته شود.

 

مدیر شبکه جام جم درباره میزان استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های داخلی گفت: آمار‌ها و گزارش‌‌ها نشان می‌دهد حدود 50 درصد مردم از ماهواره‌‌ها استفاده می‌کنند البته این میزان استفاده متفاوت است. گروهی هم تمام طول هفته را به تماشای ماهواره می‌نشینند. افرادی هم فقط دو ساعت در هفته به تماشای ماهواره می‌نشینند.

 

وی ادامه داد: البته عده‌ای در کشور بدلیل مشکل فنی‌، شبکه‌های داخلی را نیز از طریق ماهواره‌‌ها نگاه می‌کنند زیرا در بسیاری از مناطق؛ آنتن زمینی وجود ندارد.

 

رجبی معمار افزود: باوجود شبکه‌های زیاد ماهواره‌ای استقبال از برنامه‌های داخلی خوب است و اینکه یک مخاطب از بین شبکه‌هایی که سالانه حداقل 700 فیلم هالیوودی پخش می‌کنند؛ را کنار بگذارد و برنامه‌های جام جم را نگاه ‌کند؛ اتفاق بسیار خوبی است. این امر نشان می‌دهد که مخاطب ما به شبکه‌های جام جم اعتماد دارد و ما نیز به هدف ایجاد شبکه جام جم پنجره به‌عنوان مهر ایران و ایرانی نزدیک شده‌ایم و پل رسانه‌ای ایجاد شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.