کدخبر :5698 پرینت
25 بهمن 1391 - 10:09

درخواست همراه اول به رگولاتوری برای تخصیص 20 میلیون شماره‎ی جدید

متن خبر

به گفته‎ی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول برای تخصیص 20 میلیون شماره‎ی جدید، درخواست دو دامنه‎ی 10 میلیون شماره‎ای را به رگولاتوری ارایه کرده است.
 
به گزارش سیتنا، وحید صدوقی با اشاره به درخواست همراه اول برای نامبرینگ جدید، گفت: همراه اول از سال گذشته با افزایش تعداد مشترکان با کمبود شماره مواجه شده و از این رو برای در اختیار گرفتن 20 میلیون شماره جدید درخواست داده است.

 

مدیرعامل همراه اول گفت: 20 میلیون شماره جدید شامل دو رنج 10 میلیون شماره ای است.

 

وی افزود: درخواست تخصیص 20 میلیون شماره جدید در نیمه نخست فرودین ماه سال 91 به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده است که هنوز در مورد دامنه هایی که تقاضا کردیم پاسخی از رگولاتوری نگرفته ایم.

 

گفتنی است، در پی افزایش تعداد مشترکان همراه اول و کمبود شماره ، در سال گذشته این اپراتور برای تامین بخشی از شماره های مورد نیاز خود به ناچار دستورالعمل رگولاتوری را برای سلب امتیاز سیم کارت های بلااستفاده اجرا کرد. در دستورالعمل رگولاتوری اپراتور می تواند سیم کارتی که سه ماه بدون استفاده است را سلب امتیاز کند که در سال گذشته همراه اول سیم کارت هایی که حداقل یک سال بدون استفاده بودند را از مشترکان پس گرفت.
 
به گزارش سیتنا، علی حمیدی، مدیرکل امور مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار ایران نیز در این باره گفت: بر اساس ابلاغیه سازمان رگولاتوری در چند ماه گذشته همراه اول اقدام به ارسال پیامک به افرادی که بیشتر از 10 خط تلفن بنام شان در شبکه ثبت شده است کرد.

 

وی افزود: این افراد باید با مراجعه به دفاتر خدمات امور مشترکان 10 خط را برای خود انتخاب و مابقی را به افردای که در اختیارشان بود واگذار و یا اینکه آنها را قطع کند.

 

وی گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی، در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و 100 هزار مشترک سیم کارت اعتباری و حدود 87 هزار مشترک سیم کارت دایمی نسبت به تغییر مالکیت اقدام کرده اند.

 

مدیرکل امور مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: این طرح به صورت مرحله ای در سراسر کشور در دست انجام است و سعی ما بر این است تا با فراخوان مقطعی موجبات مزاحمت برای مشترکان مان را فراهم نکنیم.

 

وی بدون اشاره به تعداد سیم کارت هایی که احتمالا سلب امتیاز خواهند شد، گفت: با اجرای این طرح در سراسر کشور تمامی سیم کارت ها تعیین کلیف خواهند شد و فعلا ما هیچ سیم کارتی را سلب امتیاز نکرده ایم.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.