کدخبر :555 پرینت
27 مهر 1390 - 05:31

دکل های شهری تلفن همراه در اصفهان متمرکز می شوند

متن خبر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از متمرکز شدن دکل های مخابراتی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با نصب امکانات مناسب بر روی دکل های مخابراتی تلفن همراه به زودی از تعداد و میزان پراکندگی آن ها در سطح شهر کاسته می شود.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، ابوالفضل قربانی با اشاره به مشکلات زیست محیطی همچنین اختلالات ایجاد شده در سیما و منظر شهری توسط دکل های مخابراتی، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است سازمانی به شکل متمرکز در تهران تشکیل شود و با اختصاص امکانات مناسب از تعداد و پراکندگی دکل های مخابراتی موجود در سطح شهر بدون کم شدن قدرت آنتن دهی مناطق آنها بکاهد و به جای آن در قسمت متمرکزی از شهر دکل های خاصی نصب و امواج تلفن همراه به این صورت تقویت شود.
 

به گزارش ایمنا، وی با اشاره به مشکلات حضور دکل های مخابراتی موجود در اطراف ساختمان ها و اماکن تاریخی شهر اصفهان اذعان داشت: یکی از اختلالات بصری این دکل ها در میدان امام (ره) است که بر اثر نصب دکل تلفن همراه در فضای پشت ضلع شرقی میدان امام (ره) منظر تاریخی شهر در حوالی مسجد شیخ لطف الله دچار اختلال شده است.
 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از پافشاری های شورای شهر و شهرداری بر عدم وجود این آنتن در میدان امام (ره) سخن به میان آورد و با بیان این که مخابرات نیز وجود تعاملات اقتصادی زیاد در میدان امام (ره) همچنین حضور زیاد شهروندان در این میدان و عدم آنتن دهی تلفن های همراه را علت اصلی نصب این دکل عنوان کرده است، اظهار امیدواری کرد که با متمرکز شدن آنتن های مخابراتی، شهر اصفهان دیگر نیازی به حضور چنین آلودگی های دیداری به خصوص در اطراف ساختمان ها و اماکن تاریخی خود نداشته باشد.
 

وی در ادامه با اشاره به خصوصی شدن اپراتور های تلفن همراه و ثابت، خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات برای توسعه شبکه‌ی ارتباطی خود کانال هایی در سطح کوچه ها، معابر و خیابان های شهر که تحت تملک شهرداری است احداث می کند اما به علت دولتی بودن این شرکت در گذشته، شهرداری مبلغی را بابت این موضوع دریافت نمی کرد.
 

قربانی ادامه داد: در حال حاضر با خصوصی شدن شرکت مخابرات، شهرداری لایحه ای پیشنهادی را به منظور دریافت مبلغی به شکل سالانه و ماهیانه تحت عنوان حق الارض از این شرکت به شورا آورد که به تصویب نیز رسید.
 

وی با بیان این که دکل های مخابراتی که برای آنتن دهی بهتر تلفن های همراه در سطح شهر نصب می شوند در سیما و منظر شهری تاثیر گذار بوده و چهره شهر را نازیبا می کند، یادآور شد: طبق لایحه تصویب شده در شورای شهر از این پس عوارضی نیز برای سیما و منظر شهری از شرکت مربوطه دریافت خواهد شد.
 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: اعمال حق الارض تصویب شده در شورای اسلامی شهر، منوط به تایید شدن این مصوبه در فرمانداری اصفهان است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.