کدخبر :536 پرینت
24 مهر 1390 - 18:35

ممنوعیت نقل و انتقال اینترنتی پول تکذیب شد

متن خبر

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، گفت: روال نقل و انتقال اینترنتی در سیستم بانکی تغییر نکرده به روال قبل انجام می گیرد.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، "ناصر حکیمی" در گفت‌وگو با خبرآنلاین ضمن تاکید بر این نکته که هیچ ممنوعیت و محدودیتی در نقل و انتقال اینترنتی پول در سیستم بانکی ایجاد نشده است گفت: بر اساس یک بخشنامه داخلی که برای بانکهای کشور ارسال شده این بانکها موظف شده اند تا صفحه انتقال پول به پشت صفحه اینترنت بانک منتقل شود.

 

حکیمی افزود: این اقدام برای امنیت بیشتر کاربران به کار رفته است زیرا افراد سوء استفاده گر با شبیه سازی صفحه انتقال پول بانکها در سایت های بی نام نشان اطلاعات کارتهای بانکی و رمز های کارت را دریافت کرده و از این طریق امکان دسترسی به موجود حساب مشتریان بانکها را پیدا می کنند این اقدام احتیاطی برای جلوگیری از این روش کلاهبرداری صورت گرفته است تا امنیت بیشتری در زمنیه نقل و انتقال اینترنتی پول فراهم شود.

 

وی تاکید کرد: کاربران اینترنت بانکها حتما زمانی که اقدام به انتقال پول از طریق سایتهای ارایه کنندگان خدمات و یا فروش کالا درفضای مجازی می کنند، حتما به آدرس بار سایت دقت کنندتا مطمئن شوند که وارد صفحه بانک شده اند و نه یک صفحه شبیه سازی شده که برای دریافت اطلاعات بانکی انها طراحی شده است.

 

مدیر اداره نظام پرداتت های سیستم بانکی گفت: با اجرای بخش نامه جدید در واقع یک لایه به لایه امنیتی نقل و انتقال پول در سیستم بانکی افزوده خواهد شد و البته در حال حاضر همچنان میزان انتقال پول از طریق اینترنت در سیستم بانکی در حد سه میلیون تومان در هر روز مانند قبل بوده و هیچ تغییری نکرده است.

 

گفتنی است پیش از این اعلام شده بود که "به دستور بانک مرکزی از ابتدای آبان‌ماه ارایه خدمات انتقال وجه اینترنتی کارت به کارت "سحاب" از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی ممنوع بوده و ارایه خدمات مانده گیری اینترنتی در مرکز "شتاب" نیز مسدود می‌شود."

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.