کدخبر :307953 پرینت
02 مهر 1403 - 10:53

تشدید محدودیت‌ های آمریکا بر خودروها و قطعات ساخت چین

بر اساس مقررات پیشنهادی وزارت بازرگانی آمریکا و به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی، واردات و فروش وسایل نقلیه مجهز به نرم‌افزار یا سخت‌افزار سامانه رانندگی خودکار از چین ممنوع می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، انتظار می‌رود وزارت بازرگانی آمریکا، به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی، پیشنهاد ممنوعیت بکارگیری نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت چین را در وسایل نقلیه در آمریکا ارائه کند؛ اقدامی که محدودیت‌های آمریکا بر خودروها و قطعات ساخت چین را تشدید خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز این خبر را از قول دو منبع که هویت آنها را مشخص نکرده گزارش داد. به گفته آنها، بر اساس مقررات پیشنهادی وزارت بازرگانی، واردات و فروش وسایل نقلیه مجهز به نرم‌افزار یا سخت‌افزار سامانه رانندگی خودکار از چین نیز ممنوع می‌شود.

وزیر بازرگانی آمریکا در ماه مه گذشته خطرات نرم‌افزار یا سخت‌افزار چینی در خودروها در آمریکا را «قابل توجه» خواند و گفت «می‌توانید فاجعه‌بارترین نتیجه را از نظر تئوری تصور کنید که اگر چند میلیون خودرو در جاده‌ها باشند و ناگهان نرم‌افزار آنها غیرفعال شود.»

دولت جو بایدن پیشتر در مورد گردآوری داده‌های رانندگان خودرو و زیرساخت‌های آمریکا از سوی شرکت‌های چینی و همچنین ظرفیت بالقوه برای دستکاری احتمالی خودروهای متصل به اینترنت و مجهز به سامانه ناوبری خودران، نگرانی‌های جدی خود را ابراز کرده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در ماه فوریه برای بررسی خطرات واردات خودروهای چینی متصل به اینترنت علیه امنیت ملی آمریکا و این که آیا نرم‌افزار و سخت‌افزار چینی باید در وسایل نقلیه در جاده‌های آمریکا ممنوع شود، یک فرمان اجرایی صادر کرد.

هفته گذشته، دولت آمریکا افزایش شدید تعرفه‌ واردات برخی از کالاها از چین را اعلام کرد؛ از جمله تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودروهای الکتریکی ساخت چین و همچنین افزایش جدید تعرفه‌های واردات بر باتری‌های خودروهای الکتریکی و همچنین برخی مواد معدنی کلیدی.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.