کدخبر :306555 پرینت
04 شهریور 1403 - 23:57

ایلان ماسک: اینستاگرام پر از موارد غیراخلاقی است؛ زاکربرگ هم دستگیر کنید!

ایلان ماسک، نوشت: «اینستاگرام پر از موارد سوء استفاده از کودکان شده، ولی خبری از دستگیری زاکربرگ نیست. به جاش، اون آزادی بیان رو سانسور می‌کند و به دولت‌ها راه ورود به اطلاعات کاربران رو می‌دهد».

متن خبر

به گزارش سیتنا، به دنبال دستگیری پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرانسه، ایلان ماسک در پست دیگری در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: «اینستاگرام پر از موارد سوء استفاده از کودکان شده، ولی خبری از دستگیری زاکربرگ نیست. به جاش، اون آزادی بیان رو سانسور می‌کند و به دولت‌ها راه ورود به اطلاعات کاربران رو می‌دهد».

ایلان ماسک - زاکربرگ

ساعاتی قبل‌تر هم ایلان ماسک، با بازنشر خبر بازداشت پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرانسه نوشت: «الان سال ۲۰۳۰ است و شما به خاطر پسندیدن یک میم (meme) اعدام می‌شوید».

گفتنی است؛  پاول دورف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام شنبه شب به وقت محلی به محض پیاده‌شدن از جت شخصیش در «لو بورژه» فرانسه بازداشت شد.

دوروف ۳۹ ساله از آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود و ژاندارمری فرانسه با دستور قضایی او را بازداشت کرده است.

اندرو تیت، تاجر و شخصیت رسانه‌های اجتماعی بریتانیایی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که دوروف ممکن است با اتهاماتی نظیر حمایت از تروریسم، قاچاق مواد مخدر و فساد روبرو باشد.  

مقامات فرانسوی مدعی شده‌اند که دوروف به دلیل ضعف نظارت بر محتوا و عدم تمایل برای همکاری با سیستم قضایی، در اتهاماتی چون قاچاق مواد مخدر،‌ پولشویی و به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن کودکان در پیام‌رسان تلگرام شریک‌جرم است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.