کدخبر :304066 پرینت
18 تیر 1403 - 12:38

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام آسیاتک؛ تصویب سود ۲۰ تومانی به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده صاحبان سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با حضور ۶۷/۶ درصدی سهامداران امروز دوشنبه (۱۸ تیرماه) در مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون برگزار و سود تقسیمی سهامداران به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۰ ریال معادل ۲۰ تومان تصویب شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به اسفند 1402 شرکت انتقال داده های آسیاتک، امروز دوشنبه 18 تیرماه با حضور ۶۷/۶ درصدی سهامداران، در محل مرکز نوآوری و شتابدهی «رایمون» برگزار شد.

محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک در این مراسم به گزارش اقدامات و خدمات ارائه شده این شرکت پرداخت و گفت: روند تغییر سرمایه شرکت از ابتدای فعالیت تا اسفند ۱۴۰۲ افزایش ۵۰ درصدی سود انباشته است.

مدیرعامل آسیاتک

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۲ تا کنون در لایه های مختلف حوزه ارتباطی حضور داشتیم و در حال حاضر بزرگترین پروژه ما پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهاست که در سال گذشته پروانه UNSP را برای ارتقای بیشتر دریافت کردیم که هم از مشوق های استان ها و شهرها استفاده کردیم و هم از مشوق هایی که دولت برای اپراتورها در نظر گرفته بود تا توسعه بهتر و سریع تری داشته باشیم.

یوسفی زاده، اظهار کرد: برنامه های سال ۱۴۰۳ شرکت آسیاتک شامل خدمات بر پایه هوشمندسازی، ایجاد شبکه های خصوصی، توسعه خدمات ابری و سایر خدمات ارتباطی است که با ترکیب فیبرنوری با توسعه خدمات موبایلی برای ورود به زندگی مردم و کسب و کارها برای خدمات دیجیتال، توسعه و سودآوری بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل آسیاتک، خاطرنشان کرد: گروه شرکت های آسیاتک شامل عصر داده های آسیاتک با ۹۸ درصد سهم، رایمون مدیا با ۷۷ درصد سهم، داده پردازی معتمد تیس با ۶۶ درصد و داده های ابری امین آسیا با ۵۱ درصد سهم است.

آسیاتک

وی، گفت: محصولات و سرویس های حال حاضر آسیاتک پروژه فیبرنوری، شبکه توزیع محتوا، رایانش ابری و توسعه خدمات FMC در سراسر کشور است.

یوسفی زاده، افزود: در پروژه فیبرنوری سهم ما پوشش سه میلیون خانوار است که تا کنون یک میلیون انجام شده و باقی موافقت های مختلف از جمله شهرداری ها را دریافت کرده و تا سال ۱۴۰۴ در نظر داریم به چهار میلیون پوشش برسیم.

مدیرعامل آسیاتک، اظهار کرد: زیرساخت توسعه یافته ای در مراکز داده داریم و از طرف دیگر شبکه فیبرنوری، موبایل و 5G و شبکه های مختلفی داریم که با زیرساخت های نرم افزاری و ترکیب آنها، خدمات یکپارچه با دسترسی راحت برای مشتریان در دست اجرا داریم.

وی، افزود: توسعه پهن باند ثابت FTTx، خدمات مرکز داده و خدمات ابری پیام، تولید و توسعه نرم افزارهای کاربردی صنعت، دیتاسنتر ماکو، تحقیق و توسعه پروژه اینترنت FTT-5G در سطح ملی در دست اجرا و برای آینده مدنظر داریم.

مدیرعامل آسیاتک، گفت: با توجه به گزارش شش ماه گذشته تا پایان پاییز ۱۴۰۲ که وزارت ارتباطات منتشر کرده، با ورود سرویس های جدید، در بازار کلی سهم بازار ۱۲ درصدی داشتیم با توجه به حضور شرکت مخابرات، بین شرکت های فعال ۳۳ درصد سهم بازار داشتیم و در بین شرکت های UNSP سهم بازار ۱۷ درصدی داریم.

یوسفی زاده، خاطرنشان کرد: اگر کاربری دسترسی زیر ۱۰۰۰ مگ داشته باشد، سرویس را تحویل نمی دهیم و باید دسترسی کاربران کامل باشد و در کنار آن خط تلفن در اختیار کاربر می گذاریم و دسترسی به تماشاخانه برای کاربران فیبرنوری آسیاتک رایگان است.

عکس2

وی، گفت: با توجه به برنامه بودجه و پیش بینی هایی که داریم، برآورد ما برای سال ۱۴۰۳ رشد درآمد ۵۲ درصدی است.

در ادامه این مراسم سود تقسیمی سهامداران مشخص شد و از ۹۰ میلیارد تومان سود، به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۰ ریال معادل ۲۰ تومان تصویب شد.

حق شرکت در جلسه هیات مدیره به ازای هر ماه و دو جلسه، سه ونیم میلیون تومان در نظر گرفته شد و برای کمیته حسابرسی این مبلغ پنج ونیم میلیون تومان به تصویب رسید.

عکس3

پاداش هیات مدیره میزان سه درصد سود تقسیم شده سهامداران لحاظ شده است.

همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار آگهی های آسیاتک انتخاب شد و مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای کمک های عام المنفعه در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.