کدخبر :303992 پرینت
17 تیر 1403 - 08:32

اجرایی شدن پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شش شهر استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به طرح راهبردی دسترسی منازل و کسب و کارها به شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، از اجرای 345 کیلومتر حفاری در شهر‌های یزد، حمیدیا، میبد و بافق، اردکان و شاهدیه خبر داد و گفت: تاکنون در استان یزد 49 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفته و اجرای طرح در 18 شهر دیگر استان نیز در حال برنامه ریزی است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اکرم فداکار با اشاره به اجرای همزمان طرح فیبرنوری در شش شهر یزد، حمیدیا، میبد، بافق، اردکان و شاهدیه گفت: در حال حاضر در مناطق باقی مانده شهر یزد عملیات اجرایی حفاری در حال اجرا و عملیات شوت فیبر و نصب کابینت ها سرعت گرفته است.

وی با بیان اینکه در شهر اردکان ادامه عملیات حفاری و روند ترمیم از طریق بتن ریزی و آسفالت در حال انجام است و شهر های بافق، میبد، حمیدیا و شاهدیه در حال ایجاد مسیرهای مویرگی و نصب تجهیزات برای ارائه سرویس به مشترکین است، افزود: با ارایه سرویس FTTX ضمن دسترسی مردم، کسب و کارها، صنایع و ارگان های دولتی و خدمت رسان به شبکه‌ پرسرعت با کیفیت مناسب و سرعت بیش از ۸۰ برابر وضعیت موجود، مردم استان طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

مدیرکل ICT استان یزد تصریح کرد: طرح ملی دسترسی منازل و کسب و کارها به فیبرنوری با هدف توسعه شبکه پرسرعت فیبرنوری در تمامی شهرهای استان یزد در قالب طرح بزرگ و ملی FTTX برنامه ریزی شده تا زیرساخت لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال و رفع نیاز مردم و کسب و کارها در دهه های آینده فراهم‌ شود.

بر اساس این گزارش متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه iranfttx.ir از وضعیت دسترسی به شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری در منطقه خود مطلع شده و از اپراتور معرفی شده، درخواست سرویس نمایند و اپراتور باید حداکثر ظرف یک ماه سرویس را دایر کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.