کدخبر :294386 پرینت
20 اردیبهشت 1403 - 08:47

ببینید| رئیس جمهور: باید سرعت اینترنت روز به روز افزایش یابد

رئیس جمهور با بیان اینکه افز‌ایش سرعت اینترنت و توسعه فیبرنوری در اولویت این دولت قرار گرفته است، گفت: شبکه اینترنت باید سرعت داشته باشد و نباید امور مردم برای این موضوع و کسب و کارها مختل شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار در قم با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت اظهار داشت: امروز زندگی مردم در بستر فضای مجازی قرار گرفته و تمام زوایای زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه رفاه مردم باید مورد تاکید باشد، افزود: افز‌ایش سرعت اینترنت و توسعه فیبرنوری در اولویت این دولت قرار گرفته است و قم با توجه به اینکه مهد تولید علم است و موسسات فراوانی مشغول تولید محتوا هستند که انتقال این محتوا به عموم مردم، خارج از کشور و ... اهمیت فراوانی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه فیبرنوری یک زیرساخت فرهنگی برای قم محسوب میشود، تصریح کرد: اکنون هفت و نیم میلیون ایرانی ‌از فیبرنوری در حال استفاده هستند و در تلاشیم تا فیبرنوری در تمام کشور توسعه یابد.

رئیسی با بیان اینکه به وزیر ارتباطات گفته‌ایم که باید سرعت اینترنت روز به روز افزایش یابد، گفت: شبکه اینترنت باید سرعت داشته باشد و نباید امور مردم برای این موضوع و کسب و کارها مختل شود.

وی، ادامه داد: در قم موسسات تحقیقاتی، پژوهشی، علمی و حوزه علمیه دانشگاه تولید محتوا می‌کنند، انتقال این تولید محتوا به شهرهای دیگر و عموم‌ مردم و خارج از کشور در این استان اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس جمهور، تاکید کرد: توسعه فیبرنوری یک زیر ساخت فرهنگی است، اینکه مردم قم از این فناوری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و‌ کار استفاده کنند و به ارتباطات و انتقال اطلاعات سرعت بخشند، کار ستودنی است.

وی، گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه همه دولت‌ها قرار بگیرد، قرار گرفتن زندگی مردم در بستر فضای مجازی است و هیچ موردی از دست‌ساخته‌های بشر با این سرعت رشد نکرده و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار نداده است.

رئیسی، خاطرنشان کرد: کسب‌وکارها،‌ انتقال دانش، سرگرمی‌ها، ارتباطات مالی، سازمانی و پولی بر مدار فضای مجازی قرار داده شده است.

وی، اشاره کرد: از پژوهشگران و محققان تا حتی برای کسانی که گیم انجام می‌دهند، نباید حال‌گیری پیش بیاید؛ سرعت در انتقال اطلاعات اهمیت دارد.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.