کدخبر :292724 پرینت
08 فروردین 1403 - 08:56

راهنمایی خرید هاست از زبان مهندس نجفی (مدیر سیستم وب رمز)

شما برای این که کسب‌وکار خود را راه بیندازید و شروع به خدمت‌رسانی کنید، نیاز به یک مکان برای نصب تجهیزات خود دارید تا خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید.

متن خبر

گزارش آگهی/ شما برای این که کسب‌وکار خود را راه بیندازید و شروع به خدمت‌رسانی کنید، نیاز به یک مکان برای نصب تجهیزات خود دارید تا خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید.

این قضیه در مورد کسب‌وکارهای آنلاین هم صادق است. در اصل، سرویس میزبانی یا هاست به عنوان یک فضا برای قرار دادن اطلاعات سایت شما عمل می‌کند و احتیاج به تمدید دارد. البته شما احتیاج به یک راهنمای خرید هاست دارید تا میزان خطا و اشتباهتان به پایین‌ترین میزان خود برسد.

در این مقاله مراحل خرید یک سرویس میزبانی را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم تا خریدی مطمئن داشته باشید.

چه اقدامی را باید قبل از خرید هاست انجام دهیم؟

قدم مهم و حیاتی قبل از اقدام به خرید هاست، انتخاب دامنه است. دامنه آدرس پستی سایت شما در شهر شلوغ و پررفت‌وآمد وب است که کاربر را از طریق آن به شما می‌رساند.

نکاتی که باید حین انتخاب دامنه به آن‌ها توجه کنید به طور خلاصه شامل استفاده از کلمات کلیدی و ساده با نوشتار راحت، انتخاب پسوند مناسب، بررسی آزاد بودن نام دامنه و وضعیت تحریمی شرکت ثبت‌کننده دامنه است.

مراحل خرید هاست

اگر قصد خرید یک پلن هاست برای میزبانی سایت خود دارید، باید یک سری مراحل را پشت‌سرهم و به ترتیب طی کنید تا سایت شما با موفقیت بالا بیاید و دردسترس کاربران وب قرار بگیرد. در این قسمت هر مرحله را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: انتخاب شرکت ارائه‌دهنده سرویس میزبانی

در گام اول، شما باید بر اساس معیارهای خود یک شرکت برای دریافت خدمات هاستینگ انتخاب کنید. حتما معیارهایی مثل کیفیت و امنیت بالای سرورهای ارائه شده، اعتبار شرکت، نظرات و رضایت کاربران از سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت، خدمات ضمانت و پشتیبانی و ... را برای انتخاب شرکت در نظر بگیرید.

از آنجا که کاربری سایت‌ها با توجه به نوع و مدل کسب‌وکار می‌تواند متنوع باشد، شرکت ارائه‌دهنده خدمات وب نیز باید ارائه سرویس‌های متنوع را در دستور کار خود قرار دهد. انتخاب شرکت‌هایی با سرویس‌های متنوع بر شرکت‌هایی با سرویس‌ها و خدمات محدود ارجحیت دارد.

مرحله دوم: بررسی خدمات سرویس میزبانی

پس از انتخاب شرکت، نوبت به آن می‌رسد که نوع و کیفیت خدماتی که در کنار سرویس میزبانی عرضه می‌شود را بررسی کنید. یکی از خدمات بسیار مهم که نباید از کنار آن به‌سادگی گذشت، پشتیبان‌گیری منظم است. از دست رفتن بخشی از اطلاعات و محتوای سایت به دلایل مختلفی مثل هک و حملات سایبری بسیار محتمل است، در این صورت داشتن یک نسخه پشتیبان از محتوا و جدیدترین به‌روزرسانی‌ها و تغییرات اعمال‌شده در سایت می‌تواند بازگردانی سایت را برایتان به امری ساده تبدیل کند.

مورد بعدی، نظارت و پشتیبانی است. نظارت و پشتیبانی شرکت‌های معتبر و باکیفیت به صورت 24 ساعته می‌باشد و در تمام روزهای هفته پاسخگوی شما هستند و مشکلات شما را پیگیری می‌کنند.

امکان دیگری که برخی شرکت‌ها در کنار سرویس میزبانی در اختیار کاربران می‌گذارند، سرویس ایمیل تحت دامنه است. داشتن یک آدرس ایمیل تحت دامنه خودتان یک مزیت مهم برای کسب‌وکارهای بزرگ محسوب می‌شود که امکان ارسال و دریافت ایمیل‌ها را زیرنظر دامنه دلخواهتان فراهم می‌کند.

دوره تست رایگان نیز از دیگر خدمات برخی شرکت‌هاست که اهمیت آن از جهت اعتماد شرکت میزبان به خدمات خود، اعتماد به کاربر و فراهم‌سازی امکان ارزیابی کیفیت امکانات و خدمات آن شرکت توسط کاربران می‌باشد

مرحله سوم: انتخاب نوع هاست

برای انتخاب نوع هاست خود باید چند مورد را مدنظر داشته باشید:

موقعیت سرور

مکان قرارگیری سرورها تاثیر زیادی روی نحوه و سرعت دسترسی کاربران به سایت شما دارد. موقعیت سرور باید بر اساس موقعیت مکانی کاربران هدف شما انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر قصد خدمت‌رسانی به افرادی در داخل کشور دارید، سرورهای خارجی خیلی به کار شما نمی‌آیند. با انتخاب سرور ایرانی سرعت دسترسی به سایت شما توسط کاربران ایرانی به شدت بالاتر از هنگامی است از سرورهای خارجی استفاده می‌کنید. هم‌اکنون امکان خرید هاست لینوکس وب رمز در ۲ لوکیشن ایران و آلمان در سایت وب رمز وجود دارد.

مقدار فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند

شما باید با توجه به حجم فایل‌های سایتتان، مقدار فضای ذخیره‌سازی موردنیاز خود را تخمین بزنید و بر اساس آن اقدام به انتخاب سرویس میزبانی کنید. برخی شرکت‌ها وعده‌ی فضای ذخیره‌سازی نامحدود را به کاربران خود می‌دهند، در صورتی که این فضا تا وقتی نامحدود است که شما فایلی به غیر از فایل‌های سایتتان را در آن بارگذاری نکرده باشید.

میزان مصرف منابع

پیش از تهیه هاست باید سوالاتی را در مورد میزان مصرف منابع از خود بپرسید: در یک سال به طور بهینه چند کاربر وارد سایتم خواهند شد؟ چقدر فضا احتیاج دارم؟ در لحظه چند نفر آنلاین خواهند شد؟ جواب این سوالات به شما در تعیین میزان مصرف منابع کمک خواهند کرد.

میزان ترافیک و پهنای باند

پهنای باند یا ترافیک به حجم دیتاهایی گفته می‌شود که بین سایت شما و سیستم بازدیدکنندگان سایت شما در یک بازه زمانی مشخص تبادل می‌شود. بدیهی است که این مورد کاملا به چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده کسب‌وکار مربوط می‌شود. اگر هدف شما جذب مخاطب بیش‌تر در آینده باشد باید به فکر یک سرویس میزبانی با پهنای باند بیش‌تر باشید. البته وعده‌ی پهنای باند نامحدود کاملا درست نیست و برای این کار الگوهای خاصی مدنظر شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

نوع کنترل پنل

کنترل پنل ابزاری است که بین هاست و دامنه پلی ایجاد می‌کند و دستورات شما را به سرور می‌رساند. کنترل پنل‌ها تفاوت زیادی از احاظ کاربری ندارد اما تجربه کاربری و رابط کاربری آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. پیشنهاد ما به شما خرید هاست ویندوز با کنترل پنل پلسک است.

مرحله چهارم: انتخاب بازه زمانی میزبانی

در مرحله بعد شما باید مدت زمانی که می‌خواهید سرویس میزبانی را اجاره کنید مشخص کنید. پلن هاستینگ شرکت‌ها بازه‌های زمانی متفاوتی دارند اما معمولا این سرویس‌ها به طور سه‌ ماهه، شش ماهه و یک ساله اجاره داده می‌شوند و در صورت تمایل، می‌توانید آن را تمدید کنید. اگر قصد شما در راه‌اندازی سایت جدی است، توصیه می‌کنیم که پلن‌های طولانی‌مدت را انتخاب و از تخفیفات شرکت‌ها بهره‌مند شوید.

مرحله پنجم: ثبت یا انتقال دامنه

مرحله بعدی شامل ثبت دامنه در سرویس میزبانی است. چنانچه قصد ثبت دامنه جدید، استفاده از دامنه‌ی ثبت شده، استفاده از ساب دامنه یا انتقال دامنه از هاست قبلی به هاست فعلی دارید، گزینه مربوطه را انتخاب کنید و بدین گونه میزبانی سایت شما با دامنه انتخابی‌تان آغاز می‌شود.

[node:title]

مرحله ششم: پرداخت هزینه

مرحله آخر شامل دریافت فاکتور و پرداخت هزینه سرویس است. مبلغ تمام‌شده سرویس میزبانی به مواردی از جمله موقعیت سرور، نوع سرور، خدمات جانبی ارائه‌شده، مدت زمان اجاره سرویس و ... برمی‌گردد. پس از پرداخت هزینه، سرویس میزبانی برای شما فعال می‌شود.

[node:title]

پس از خرید هاست چه کنیم؟

بعد از این که مراحل خرید هاست را کامل کردید، نوبت به آن می‌رسد که سایت خود را روی هاست ببرید. این کار به مهارت و دانش فنی کافی نیاز دارد و باید توسط متخصص انجام شود. بالا آوردن وب‌سایت روی هاست از طریق کنترل پنل انجام می‌شود.

جمع‌بندی

انتخاب و خرید هاست مناسب به دلیل تنوع سرویس‌ها برای افرادی که کسب‌وکار تازه‌ای راه انداخته‌اند، می‌تواند امری دشوار و پیچیده باشد. با آگاهی کامل از مراحلی که برای خرید هاست باید طی شود و همچنین آشنایی با نکاتی که برای خرید هاست باید رعایت شود، این کار آنقدرها هم که به نظر می‌آید سخت و دشوار نیست!

شما برای تهیه هر نوع سرویس میزبانی از وب رمز می‌توانید این مراحل را طی کنید و از توصیه‌ها و کمک‌های مشاوران ما نیز در این مسیر بهره‌مند شوید. با مراجعه به سایت وب رمز با انواع سرویس میزبانی ارائه‌شده آشنا شوید و هر کدام از آن‌ها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.