کدخبر :287871 پرینت
04 آذر 1402 - 08:56

کاربرد مه پاش در مکان‌های مختلف

کاربرد مه پاش در مکان های مختلف؛ رد پای مه پاش از گلخانه هیدروپونیک تا رستوران

متن خبر

گزارش آگهی/ یکی از دستگاه‌هایی که در ایجاد آب‌وهوای سالم و مطبوع بر محیط زندگی ما نقش بسزایی دارد، دستگاه مه پاش است.

مه‌پاش‌ها یا فوگر‌ها، با استفاده از نازل‌هایی، قطرات آب را به‌صورت ذرات ریز در هوا پخش می‌کنند و منجر به خنک‌شدن هوا و تأمین رطوبت می‌شوند.

در سال‌های اخیر، استفاده از مه‌پاش‌ها در بسیاری از مکان‌ها رایج شده است. به‌طوری‌که اگر این ابزار کارآمد از این محیط‌ها حذف شود، احساس راحتی نیز به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

بنابراین، ما تصمیم گرفتیم بررسی کنیم که در کجای محیط‌های زندگی ما، امکان نصب مه پاش فراهم است تا بیشتر از کاربرد این وسیله تهویه هوا مطلع شویم.

کاربرد مه پاش در گلخانه‌های هیدروپونیک

در گلخانه‌های هیدروپونیک، کنترل دما و رطوبت محیط بسیار مهم است. استفاده از مه‌پاش‌ها می‌تواند به تهویه و خنک‌کردن محیط کمک کند و از گرما و رطوبت زیاد در گلخانه جلوگیری کند که باعث رشد بهتر گیاهان با این روش بدون خاک خواهد شد.

نام مه پاش در تجهیزات گلخانه هیدروپونیک در کنار لوله‌های آبیاری عجین شده است. از نام مه پاش پیداست که عملکردش با پاشیدن مه و آب، همراه است. مه پاش و لوله‌های آبیاری در گلخانه علوفه هیدروپونیک دو یار جدایی ناپذیر هم هستند که مکمل یکدیگرند.

مه پاش در گاوداری

مه پاش در گاوداری‌ها برای کاهش استرس گرمایی در گاوها و حفظ شرایط مطلوب برای تولید شیر استفاده می‌شود. دمای مناسب با کمک مه‌پاش‌ها تاحدامکان، دمای بدن گاوها را در حالت مناسب نگه می‌دارد. در ادامه سری به قسمت‌های مختلف گاوداری می‌زنیم و کاربرد مه‌پاش را بررسی می‌کنیم.

  • مه پاش سالن شیردوشی

نصب مه پاش گاوداری برای کاهش دمای هوا و افزایش رطوبت به کار برده می‌شود. در واقع با نصب این دستگاه، شرایط تولید شیر در گاوها بیشتر می‌شود؛ زیرا با نصب مه‌پاش در سالن‌های شیردوشی گاوداری استرس گرمایی از دام رفع می‌شود و تولید شیر این حیوانات افزایش می‌یابد.

  • مه پاش اتاق استراحت گاوداری [فری استال]

مه پاش اتاق استراحت گاوداری دو عملکرد مختلف دارد؛ درصورتی‌که هوای داخل اتاق خشک باشد، با استفاده از مه پاش، رطوبت نسبی افزایش می‌یابد و هوای خنک و تمیز فراهم می‌شود. درصورتی‌که دمای نسبی هوای داخل اتاق بالاتر از حد مجاز باشد، با استفاده از مه پاش، کم شده و هوای خنکی فراهم می‌شود.

  • مه پاش سالن خوراک‌دهی یا آخور گاوداری

یکی از موارد مهم در گاوداری‌ها، جلوگیری از افزایش دمای بدن گاوها در سالن خوراک‌دهی است. ازآنجایی‌که این حیوانات در حین تعلیف، دمای بدنشان بالا می‌رود؛ استفاده از مه پاش که هم محیط را خنک کند و هم بدن گاوها را، لازم و ضروری است.

  • مه پاش تونل ضدعفونی در گاوداری

مه پاش ها با استفاده از فناوری که دارند، می‌توانند محلول ضدعفونی را به‌صورت قطرات ریز و بسیار کوچک به‌ شکل مه در هوا پخش می‌کند.

دستگاه مه پاش ضدعفونی را می‌توان در گاوداری‌های صنعتی و سنتی استفاده کرد تا از رشد باکتری‌های مختلف، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که باعث آلودگی دام می‌شوند، جلوگیری کرد.

[node:title]

1-کاربرد مه پاش در مرغداری

مه‌پاش‌ها در مرغداری برای کاهش گرمای هوا و حفظ شرایط مناسب برای رشد مرغ‌ها استفاده می‌شود. همچنین، مه‌پاش‌ها می‌توانند به دفع حشرات و کاهش بوی نامطبوع در محیط مرغداری کمک کنند و همچنین از انتشار بیماری‌ها جلوگیری کنند.

2-کاربرد مه پاش در کشت زعفران

زعفران در مراحل مختلف رشد نیاز به رطوبت مناسب دارد و استفاده از مه پاش می‌تواند به رشد بهتر زعفران و افزایش تولید آن کمک کند.

3-کاربرد مه پاش در سالن کشت قارچ

رطوبت مهم‌ترین عامل برای رشد قارچ است و با استفاده از مه‌پاش‌ها می‌توان شرایط رشد مناسب را فراهم کرده و تولید قارچ را افزایش داد.

4-کاربرد مه‌پاش در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها

مه‌پاش مغازه برای ایجاد مه و قطرات ریز آب در فضاهای داخلی و خارجی مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه، می‌توان رطوبت هوا در این مکان‌ها را افزایش داد و هوای خشک را به هوای خنک و مرطوبی برای محصولاتی مانند سبزی‌ها، میوه‌ها و محصولات غذایی تغییر داد.

[node:title]

 5-کاربرد مه پاش در سالن کشت قارچ

رطوبت مهم‌ترین عامل برای رشد قارچ است و با استفاده از مه‌پاش‌ها می‌توان شرایط رشد مناسب را فراهم کرده و تولید قارچ را افزایش داد.

6-کاربرد مه‌پاش در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها

مه‌پاش مغازه برای ایجاد مه و قطرات ریز آب در فضاهای داخلی و خارجی مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه، می‌توان رطوبت هوا در این مکان‌ها را افزایش داد و هوای خشک را به هوای خنک و مرطوبی برای محصولاتی مانند سبزی‌ها، میوه‌ها و محصولات غذایی تغییر داد.

7-کاربرد مه پاش در معادن و صنایع ساختمانی

مه پاش در معادن و صنایع ساختمانی برای کاهش گردوغبار و کنترل آلاینده‌ها در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود. با توزیع مه ریز، ذرات گردوغبار به آب می‌چسبند و شرایط کار در معادن و کاهش خطرات زیست‌محیطی مربوط به گردوغبار را مساعد  می‌کنند.

8-کاربرد مه پاش در گلخانه‌های خانگی و صنعتی

مه‌پاش برای کشت و پرورش گیاهان در گلخانه‌ها برای ایجاد رطوبت مطلوب و بهینه، کاهش درجه حرارت و رشد بهتر گیاهان و تولید بیشتر محصولات، استفاده می‌شود.

9-کاربرد مه‌پاش در فضای باز

مه‌پاش فضای باز یک سیستم خنک‌کننده و رطوبت‌رسانی برای فضاهای بیرونی مانند پارک‌ها، باغ‌ها و حیاط خانه‌ها است. این سیستم می‌تواند یک راه مؤثر برای کاهش دما و ایجاد حس خنکی در روزهای گرم و آفتابی باشد.

10-کاربرد مه پاش در رستوران

مه پاش رستوران به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم برای حفظ آرامش و راحتی مشتریان در فصل تابستان برای فضاهای باز رستوران مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با توزیع قطرات ریز آب، فرایند خنک‌کنندگی و رطوبت‌رسانی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.