کدخبر :287593 پرینت
27 آبان 1402 - 13:13

درخواست تشویق اپراتورهای حامی تولید داخل در طرح فیبرنوری

فرامرز رستگار، دبیر و نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از اختصاص یارانه حمایتی به اپراتورهای فعال در طرح ملی توسعه دسترسی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، درخواست تولیدکنندگان جهت تعیین مشوق برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی این بخش توسط اپراتورها را اعلام کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در متن نامه فرامرز رستگار، دبیر و نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است:

جناب آقای دکتر زارع پور
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات
موضوع: درخواست تشویق اپراتورهای حامی تولید در طرح FTTH

باسلام و احترام؛
ضمن تقدیر و سپاس از حمایت‌های جدی جنابعالی برای سرعت بخشیدن به طرح ملی توسعه دسترسی فیبرنوری منازل و کسب و کارها از جمله کمک مالی برای جبران بخشی از هزینه های اپراتورها و انشاالله در گام بعدی تعدیل تعرفه‌های دسترسی پهن باند ثابت و موبایل به گونه‌ای که مصرف کنندگان به سمت سرویس‌های ثابت تمایل بیشتری نشان دهند.
قطعاً این اتفاق باعث گسترش بازار و رونق کسب و کارها در این حوزه خواهد گردید، ولی حمایت از تولید در آستانه افزایش ظرفیت برای همسویی با این طرح بزرگ از انتظارات تولیدکنندگان می باشد.
مطمئن هستیم که مثل همیشه حامی تولیدات داخلی و بومی خواهید بود و پیشنهاد ما این است که این یارانه بجای پرداخت به تولیدکننده به اپراتورهای استفاده کننده از محصولات داخلی با امضای قراردادهای میان مدت و دراز مدت که زمینه ساز رشد فناوری و صنعت هستند، پرداخت شود.
با این مقدمه درخواست تولیدکنندگان جهت تعیین مشوق برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی توسط اپراتورها تقدیم می گردد.
به پاس قدردانی از فرصت‌های ایجاد شده این سندیکا با بیش از ۲۵ شرکت تولیدی حوزه FTTH در نشست مورخ ۲۹ آبان که با نظارت چهار معاون محترم آن وزارت و پانزده مدیر شرکت های اپراتوری در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همت مجری محترم توسعه شبکه ملی اطلاعات برگزار خواهد شد، حضور خواهد یافت.
ما از جدی بودن و اهمیت این طرح ملی به عنوان زیر ساخت اقتصاد دیجیتال اطمینان کافی داریم و در این نشست با نگاه کنفرانس بسیج ظرفیت‌ها مشارکت خواهیم نمود.

فرامرز رستگار
دبیر و نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.