کدخبر :287452 پرینت
23 آبان 1402 - 18:14

از ترس سرویس‌دهی در غزه؛ اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در سرزمین‌های اشغالی ممنوع شد

به دنبال توقف چندی پیش ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در نزدیکی مرزهای غزه به گمان استفاده سازمان‌های امدادی بین‌المللی حاضر در غزه از این سرویس، حالا وزارت ارتباطات رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که استارلینک تحت فرآیند صدور مجوزها در این مناطق است و تا آن زمان نمی‌توان ایستگاه‌های زمینی استارلینک را در این کشور راه‌اندازی کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «پس از ۷ اکتبر، ابتکاری برای خرید ده‌ها سیستم اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و توزیع آنها در شهرک‌های نزدیک مرزهای غزه و لبنان به منظور ادامه فعالیت ارتباطات آغاز شد. این پروژه مورد تایید وزارت ارتباطات اسرائیل قرار گرفت و اولین ایستگاه زمینی استارلینک در شهرک عین حبسور نصب شد».

در همان زمان، ایلان ماسک، مدیر عامل و مالک تسلا و ایکس در این شبکه اجتماعی نوشت که «استارلینک خدمات خود را به «سازمان‌های امدادی شناخته شده بین‌المللی» در نوار غزه پس از قطع شبکه‌های ارتباطی به دست اسرائیل که باعث خاموشی کامل در منطقه شده، گسترش خواهد داد».

اما چند روز بعد و پس از آنکه احتمال استفاده از این سرویس در غزه نیز مطرح شد، شرکت اسپیس‌ایکس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز غزه متوقف کرد و به کاربران پیامی ارسال کرد مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات اسرائیل در حال حاضر به این شرکت اجازه فعالیت در این کشور را نمی‌دهد.

حالا وزارت ارتباطات رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در این باره گفته است: «استارلینک تحت فرآیند صدور مجوزها در اسرائیل است و تا آن زمان نمی‌توان ایستگاه‌های زمینی استارلینک را در این کشور راه‌اندازی کرد. این ایستگاه‌ها بدون اطلاع وزارتخانه و احتمالاً غیرقانونی معرفی شده‌اند و بنابراین استفاده از آنها ممنوع است.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.