کدخبر :286988 پرینت
12 آبان 1402 - 22:48

ببینید| ماسک: هوش مصنوعی، مخرب‌ترین نیروی تاریخ است؛ جای همه شغل‌ها را خواهد گرفت!

ایلان ماسک در حاشیه اجلاس هوش مصنوعی گفت: زمانی خواهد رسید که دیگر به هیچ شغلی نیاز نخواهد بود، اگر بخواهید می‌توانید برای احساس رضایت شخصی کار داشته باشید، اما هوش مصنوعی همه کار خواهد کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، نخست وزیر بریتانیا در پایان اجلاس این هفته درباره هوش مصنوعی در اقدامی نامتعارف با مالک میلیاردر شرکت «اکس» و تسلا صحبت کرد.

ماسک در تمام این بحث‌ متنوع و جذاب، گوینده اصلی بود درحالی که نخست‌وزیر بیشتر سوالات را می‌پرسید.

آن دو در مورد اینکه چگونه لندن یک کانون پیشرو برای صنعت هوش مصنوعی است و اینکه این فناوری چگونه می‌تواند یادگیری را متحول کند صحبت کردند.

اما این گپ‌وگفت به مسائل تیره‌تری هم پرداخت و سوناک به «اضطراب» مردم در مورد جایگزینی مشاغل اشاره کرد، و آنها در مورد نیاز به وجود یک «داور» برای نظارت بر ابررایانه‌های آینده اتفاق نظر داشتند.

ماسک، به عنوان سرمایه‌گذار و مخترع، در شرکت‌های هوش مصنوعی سرمایه‌ گذاری کرده و در ماشین‌های خودران تسلا از این فناوری استفاده کرده است - اما او قبلا از ترس‌هایش دایر بر اینکه هوش مصنوعی می‌تواند جامعه و موجودیت انسان را تهدید کند سخن گفته است.

او به حاضران گفت: «از نظر ایمنی نگرانی وجود دارد، به خصوص در مورد ربات‌های انسان‌نما - حداقل یک خودرو نمی‌تواند شما را تا داخل ساختمان یا بالای درخت دنبال کند.»

سوناک - که مشتاق است شاهد سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری رو به رشد بریتانیا باشد - به شوخی پاسخ داد: «اینطوری که نمی‌توانید آن را بفروشید.»

آن دو همچنین در مورد مزایای بالقوه هوش مصنوعی صحبت کردند و ماسک گفت: «یکی از پسران من در پیدا کردن دوست مشکل دارد و دوستی از جنس هوش مصنوعی برای او عالی است.»

در مورد امکاناتی که هوش مصنوعی برای یادگیری در اختیار جوانان میگذارد اتفاق نظر وجود داشت و ماسک گفت که هوش مصنوعی می‌تواند «بهترین و صبورترین معلم» باشد.

اما در مورد تاثیر بالقوه مخرب آن بر مشاغل سنتی هشدار جدی داده شد.

ماسک گفت «ما اینجا مخرب‌ترین نیروی تاریخ را می‌بینیم» و گمانه زنی کرد که «زمانی خواهد رسید که دیگر به هیچ شغلی نیاز نخواهد بود، اگر بخواهید می‌توانید برای احساس رضایت شخصی کار داشته باشید اما هوش مصنوعی همه کار خواهد کرد. این هم خوب است و هم بد؛ یکی از چالش‌های آینده این خواهد بود که چگونه به زندگی معنا بدهیم.»

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.