کدخبر :285597 پرینت
06 مهر 1402 - 09:04

رئیس سازمان فضایی: ماهواره‌هایی با دقت تصویربرداری بالاتر در راه است

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: تا دو سال آینده پرتاب‌های متعدد ماهواره با دقت پنج، چهار و 3.5 متر را در برنامه خود خواهیم داشت و در زمینه زیرساخت خصوصا در حوزه تجمیع و تست ماهواره در اجرام بالا نیز در برنامه ۱۰ ساله سازمان فضایی قرار دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حسن سالاریه، معاون وزیر ارتباطات در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب (پنج مهرماه) پیرامون پرتاب ماهواره نور۳ گفت: با قرارگیری موفق ماهواره نور۳ در مدار، در کلاس ماهواره‌های نانو یا ماهواره‌های فوق سبکی که بتواند با دقت مطلوبی تصویربرداری کند، گام بزرگی برداشته شده است. 

رئیس سازمان فضایی ادامه داد: در آینده نزدیک رسیدن به دقت تصویربرداری دو و 2.5 متر  و چهار متر در برنامه است و قراردادهای آن نیز امضا شده و در محله کار و تحقیقات هستیم. 

سالاریه تصریح کرد:  پیش بینی ما این است که تا پایان 1404 بتوانیم در حوزه دقت‌های یک متر هم قدم‌هایی برداشته شده و فاز تحقیقاتی آن آغاز شود. 

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران با اعلام این خبر که، تا دو سال آینده پرتاب‌های متعدد ماهواره با دقت پنج، چهار و 3.5 متر را در برنامه خود خواهیم داشت، تاکید کرد: در زمینه زیرساخت خصوصا در حوزه تجمیع و تست ماهواره در اجرام بالا نیز در برنامه ۱۰ ساله سازمان فضایی قرار دارد. 

سالاریه بیان کرد: در حال حاضر ماهواره‌هایی با دقت متفاوت 15 متر، پنج متر و دقت‌های دیگر در حال تولید و یا در صف پرتاب قرار دارد که البته به دلیل جرم بالا امکان پرتاب آنها با ماهواره‌بر قاصد ممکن نیست، اما به زودی با تثبیتی که در لایه لئو برای اجرام بزرگ‌تر صورت می‌گیرد، این اتفاق در کشور رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.