کدخبر :283267 پرینت
07 مرداد 1402 - 07:51

هزینه های تبلیغات در اینستاگرام بر اساس فالوور 1402

هنگام معرفی اینستاگرام به دنیا، این ابزار بیشتر برای سرگرمی وگذراندن اوقات فراغت شناخته می‌شد؛ اما به مرور زمان تبدیل به یک مکان فوق‌العاده برای جذب مشتری و فروش کالا و تبلیغ برای خدمات شد.

متن خبر

گزارش آگهی/ تبلیغات در اینستاگرام انواع متفاوتی داشته که هر کدام برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه قصد داریم تا راجع به هزینه‌های ‌تبلیغات در اینستاگرام بر اساس تعداد فالوور صحبت کرده و نکات مهمی را در این باره خاطر نشان کنیم.

با چه معیارهایی قیمت تبلیغات در اینستاگرام مشخص می‌شود؟

اولین نکته‌ای که در تبلیغات باید بدانید ارائه تبلیغات هدفمند است. اگر تبلیغات خود را به شکل هدفمند ارائه نکنید نه تنها هزینه‌های‌ مربوطه به هدر خواهد رفت بلکه هیچ نتیجه خاصی نیز برای شما در پی نخواهد داشت. بهترین راه برای داشتن تبلیغات هدفمند، کمک گرفتن از متخصصین این حوزه می‌باشد. متخصصین این حوزه کمک می‌کنند تا بهترین کمپین‌های‌ تبلیغاتی برای کسب و کار شما طراحی شده و به بهترین شکل ممکن اجرا شود. بدین ترتیب فروش و جذب فالوور شما بسیار زیادتر از حد انتظار خواهد بود. در ادامه عوامل تعیین کننده نرخ تبلیغات در اینستاگرام را شرح خواهیم داد:

اینگیجمنت پیج

اولین عامل میزان اینگیجمنت پیج است، این واژه در واقع میزان فعالیت فالوور‌ها و میزان بازدهی محتوا در پیج شما را نشان می‌دهد. برای بررسی میزان اینگیجمنت باید به قسمت insights رفته و نرخ تعامل را مشاهده کنید. قبل از آن که به تبلیغات در اینستاگرام بپردازید از صاحب پیج بخواهید نرخ تعامل یا همان اینگیجمنت پیج را در اختیار شما قرار دهد.

تعداد فالوورها

عامل بسیار مهم دیگر تعداد فالوورهای پیج مورد نظر است. بدیهی است که هر چه تعداد فالوورهای پیج مورد نظر بیشتر باشد، بازدهی تبلیغ شما نیز بسیار بالاتر خواهد بود. به بیان ساده‌تر هر چه تعداد فالوورهای پیج مورد نظر بیشتر باشد، نرخ تبلیغات در آن نیز بسیار بالاتر خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که این معیار همیشه درست نیست. زیرا گاهی پیج‌ها با خرید فالوور فیک سعی دارند تا نرخ تبلیغات بالاتری دریافت کنند. این در حالیست که با ارائه تبلیغ به آنها هیچ بازخورد مثبت خاصی نخواهید داشت.

در واقع فالوورهای فیک یا روح بزرگترین مشکل را در تبلیغات ایجاد می‌کنند. زیرا هیچ فعالیتی نداشته و صرفا در یک عدد خلاصه می‌شوند. برای غلبه بر این مشکل شما می‌بایست به متوسط بازدید هر صفحه که با اصطلاح impression یا Reach شناخته می‌شود توجه کنید. با بررسی این گزینه می‌توانید متوجه شوید که چه تعداد از فالوورهای یک پیج واقعی بوده و فعال هستند.

شیوه تبلیغ

تبلیغات در بستر اینستاگرام به دو شکل استوری و پست قابل انتشار است. با توجه به این که کدام مورد را برای تبلیغ انتخاب می‌کنید، هزینه تبلیغات شما متفاوت خواهد بود. علاوه بر این شما می‌توانید تبلیغات را به شکل عکس یا ویدئو منتشر کنید که این مورد نیز تعرفه تبلیغات را تغییر می‌دهد. در برخی موارد نیز از بلاگر مورد نظر خواسته می‌شود تا تبلیغ محصول را به زبان خود ارائه کرده و منتشر نماید. این گزینه نیز می‌تواند نسبت به سایر گزینه‌ها نرخ بالاتری داشته باشد.

میزان تبلیغات

هنگامی که قصد انتخاب یک پیج برای تبلیغ را دارید به حجم تبلیغات ارائه شده توسط آن پیج دقت کنید. گاهی برخی از پیج‌ها تعداد زیادی تبلیغات را در بازه زمانی کوتاه ارائه می‌کنند. به همین دلیل بازدهی تبلیغات در آن پیج‌ها بسیار کمتر از حالت عادی خواهد بود. از سویی دیگر برخی پیج‌ها به صورت خیلی محدود و هر چند وقت یکبار تبلیغات مختلف را ارائه می‌دهند. به همین دلیل احتمالا تبلیغات در این گونه پیج‌ها با بازدهی بهتری همراه خواهد بود و در نتیجه نرخ تبلیغات نیز بیشتر است.

[node:title]

زمان نشر تبلیغ

زمان نشر آگهی یکی دیگر از عوامل تعیین کننده نرخ تبلیغات در پیج‌های‌ مختلف است. برای مثال اگر تبلیغ شما به عنوان پست آخر در پیج شخص گذاشته شود، کاربران زیادی آن را مشاهده کرده و به همین دلیل باید انتظار بازدهی بیشتری داشته باشید. از این رو قیمت تمام شده تبلیغات نیز بیشتر خواهد بود. این داستان راجع به روزهای تعطیل یا با مناسبت خاص و استوری‌های ی با زمان انتشار متفاوت نیز صدق می‌کند. بنابراین ممکن است در روز خاصی نرخ تبلیغ بالاتر بوده اما در روز‌های‌ عادی با نرخ معمولی برای شما تبلیغ رزرو شود.

تبلیغات با سلبریتی ها، اینفلوئنسرها و یا بلاگرها؟

قبل از هر چیز اجازه دهید به تفاوت بین سلبریتی و اینفلوئنسرها اشاره کنیم. معمولا به افرادی سلبریتی گفته می‌شود که در دنیای واقعی و در حوزه خاصی مشهور بوده و در اینستاگرام هم تعداد فالوورهای بالایی دارند. معمولا سلبریتی‌ها به سختی انجام تبلیغات در اینستاگرام را به عهده می‌گیرند اما با این وجود می‌توانید سلبریتی‌های ی بیابید که برای تبلیغات شما موثر باشند. با این وجود باید توجه داشته باشید که معمولا نرخ تبلیغات با سلبریتی‌ها بسیار بالا خواهد بود. برای مثال ممکن است یک فوتبالیست برای یک استوری 15 ثانیه‌ای هزینه‌ای بالای 50 میلیون و یا خیلی بیشتر را دریافت کند. اگر کسب و کار نوپایی دارید، ارائه تبلیغ به سلبریتی‌ها را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. معمولا تبلیغات توسط سلبریتی‌ها برای کسب و کارهایی مفید است که می‌خواهند در حوزه کاری خود حرف اول را زده و تبدیل به یک برند خاص شوند.

از سویی دیگر افراد دیگری در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند که با نام اینفلوئنسرها شناخته می‌شوند. این دسته از افراد در حوزه خاصی تخصص داشته و در واقع فعالیت در اینستاگرام دلیل شهرت آن‌ها است. برای مثال فردی مانند صدف بیوتی در حوزه لوازم آرایشی فعال بوده و با ارائه نظر مثبت یا منفی درباره برند خاص، به راحتی می‌توان باعث تاثیر روی فعالیت یک برند شود. هزینه تبلیغات با اینفلوئنسرها بسیار متفاوت بوده و شما می‌توانید از 500 هزار تومان و یا حتی 500 میلیون تومان برای این موضوع هزینه کنید.

دسته دیگری از افراد که می‌توانید روی تبلیغات با آن‌ها حساب کنید، بلاگر‌ها هستند. بلاگرها معمولا با ارائه محتواهای مختلف سعی در جذب و تاثیر روی مخاطب دارند. هزینه تبلیغات با بلاگرها هم بسیار متفاوت بوده و دست شما برای انتخاب در این زمینه باز خواهد بود. زیرا تعداد بلاگرهای فعال در اینستاگرام بسیار بیشتر از تعداد اینفلونسرها است.

نکته مهم برای ارائه تبلیغات در اینستاگرام این است که اگر تمامی شرایط را رعایت کنید، معمولا بازدهی تبلیغات خوبی خواهید داشت. زیرا معمولا فالوورهای جذب شده توسط پیج‌های‌ بزرگ فعال بوده و تاثیر مثبت زیادی روی پیج شما خواهند داشت.

بررسی انواع تبلیغ‌ها در اینستاگرام

معمولا تبلیغاتی که برای رشد کسب و کارها در اینستاگرام ارائه می‌شود در قالب سه نوع است. این سه دسته شامل تبلیغ در استوری، تبلیغ در پست‌ها و تبلیغاتی هستند که به شکل اسپانسری انجام می‌شوند. معمولا افراد با تبلیغات در پست و استوری اشنا هستند اما تبلیغات اسپانسری کمی ناآشنا به نظر می‌رسد. در تبلیغات اسپانسری شما باید هزینه ساخت یک کلیپ توسط افراد با فالوور بالا را متقبل شوید. به ازای این هزینه آن فرد در ویدئو خود نامی از شما برده و در هنگام انتشار نیز از شما به عنوان اسپانسر ویدئو یاد می‌کند. بدین ترتیب تبلیغات کسب و کار شما به شکل اسپانسری انجام می‌شود. البته شما باید نسبت به میزان هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید، حساس باشید. زیرا در برخی موارد هزینه پرداخت شده بازدهی لازم را به دنبال ندارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.