کدخبر :282405 پرینت
14 تیر 1402 - 10:37

ببینید| وزیر ارتباطات: شرکت مخابرات ایران در لایه تجمیع و شبکه داخل شهرها و استان‌ها، وظیفه خود را به درستی انجام نداده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: شرکت مخابرات ایران در لایه تجمیع و شبکه داخل شهرها و استان ها در طی سال های گذشته وظیفه خود را به درستی انجام نداده و شبکه اشباع است و در برخی ساعات مشکلاتی مخصوصا در برخی استان ها ایجاد کرده است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت که امروز چهارشنبه 14 تیرماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه حاکمیت شرکتی و نقشی که شرکت های خصوصی در شبکه دارند، برخی شرکت ها بنا به دلایلی ماموریت خود را به درستی انجام نداده اند، به عنوان مثال شرکت مخابرات ایران در لایه تجمیع و شبکه داخل شهرها و استان ها در طی سال های گذشته وظیفه خود را به درستی انجام نداده و شبکه اشباع است و در برخی ساعات مشکلاتی مخصوصا در برخی استان ها ایجاد کرده است.

بحث فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است

وی ادامه داد: این موضوعات باید رسیدگی شود و موضوع دوم بحث فیلترینگ است که خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است و دولت در کمیته ای که وجود دارد سهم عمده ای ندارد. همچنین همانطور که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، اعلام شد، بازنگری در سیاست ها و مصادیق فیلترینگ از خواسته های رئیس جمهور از ایشان بوده و بخشی از گلایه های مردم عزیز از سرویس ها و سایت هایی است که بلاوجه بسته شده یا گوکل پلی و برخی سرویس هایی که مردم به آن نیاز دارند در این کارگروه باید بررسی شود، چراکه بخشی از نارضایتی مردم از این بخش است و همانطور که قبلا هم اعلام کردیم در رابطه با پیام رسان ها تابع مصوبات مراجع بالادستی هستیم تا آنها را مکلف به پذیرش قوانین جمهوری اسلامی کنیم، اما برخی سرویس ها می توانند مورد تجدیدنظر قرار گیرند و از عهده وزارت ارتباطات و دولت خارج است و امیدواریم مرکز ملی فضای مجازی در این مورد نقش آفرینی داشته باشد و ما اثرات آن را برای کاهش نارضایتی مردم و افزایش سرعت و کیفیت شبکه داشته باشیم.

پلتفرم‌هایی که حقوق و ضوابط ما را رعایت کنند، فعالیتشان مشکلی ندارد

وزیر ارتباطات همچنین درباره حضور مسئولان شبکه اجتماعی «تیک تاک» در تهران، گفت: این کار به دعوت اتاق بازرگانی انجام شده بود و مسئول این کار هم شورای عالی فضای مجازی است. سیاست کلی دولت این است که پلتفرم‌هایی که حقوق و ضوابط ما را رعایت کنند، فعالیتشان مشکلی ندارد.

امسال سال حذف کاغذ در مراودات بین دستگاهی است

زارع پور افزود: در مورد دولت هوشمند با هشداری که رئیس جمهور تعیین کردند، دستگاه های معدودی که متصل نشدند در حال اتصال هستند و تعداد دانشگاه های متصل سه رقمی شده است و مراحل بعدی دستگاه ها باید تا پاییز استعلامات خود را برخط کنند. تمام خدمات باید از پنجره ملی انجام شود و 20 درصد خدمات‌شان نیز هوشمند شود و مردم طعم شیرین استفاده از فناوری را در مواجهه با دولت بچشند؛ امسال سال حذف کاغذ در مراودات بین دستگاهی است.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.