کدخبر :281578 پرینت
24 خرداد 1402 - 10:52

کلاهبرداری از شهروندان با شگرد صدور کارت هوشمند بیمه

رئیس پلیس فتا اصفهان پیرامون شگرد جدید کلاهبرداران سایبری از طریق صدور کارت هوشمند بیمه به شهروندان هشدار داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: برابر بررسی های به عمل آمده اخیراً تماس های تلفنی یا پیامک های جعلی مبنی بر اینکه "مشتری گرامی جهت دریافت کارت هوشمند بیمه وارد لینک زیر شوید" به برخی افراد ارسال شده است.

وی عنوان داشت: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت واریز وجه فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی هدایت می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی ها مشخص می شود، اپلیکیشن جعلی با اخذ مجوز دسترسی به پیام ها رمز یکبار مصرف را سرقت و امکان برداشت غیر مجاز از حساب کاربر فراهم می شود.

سرهنگ مرتضوی گفت: شهروندان به هیچ وجه فریب این گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند جهت انجام خدمات الکترونیک دولتی و دریافت و استفاده از اپلیکیشن های کاربردی صرفاً به سایت اصلی بانک مربوطه ضمن بررسی و تطبیق اصالت آدرس آن مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  دریافت کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.