کدخبر :279110 پرینت
17 فروردین 1402 - 10:26

قالیباف: سهام عدالت یک تجربه ناموفق در صحنه اقتصاد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سهام عدالت در اجرا به شکل واقعی مردمی‌سازی نشد و در عین اینکه بخش قابل توجهی یعنی حدود هزار همت به عنوان سهام عدالت به مردم واگذار شد و امروز ۴۹ میلیون نفر صاحب سهام عدالت هستند اما با همه این ظرفیت‌ها هم نوع واگذاری و هم نوع تعامل به شکل دوطرفه نبود که بتواند مردم را به صحنه اقتصاد بیاورد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمدباقر قالیباف در نشست مشترک دولت و مجلس در سالن اجلاس سران به میزبانی دولت و با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، وزرا و اعضای هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت و تشکر از رئیس جمهور و دولت برای این میزبانی در آستانه تدوین برنامه هفتم، گفت: عرض خسته نباشید و خداقوت به همه عزیزان در دولت و مجلس اعم از رئیس جمهور، معاونان و وزرا و نمایندگان مجلس برای تهیه و تصویب قانون بودجه ۱۴۰۲ دارم.

سهام عدالت از منظر نوع واگذاری و نوع تعامل با مردم یک تجربه ناموفق در صحنه اقتصاد بود

رئیس قوه مقننه درباره سهام عدالت به‌عنوان طرحی که در اجرا به شکل واقعی مردمی‌سازی نشد اشاره کرد و گفت: در این طرح در عین اینکه بخش قابل توجهی یعنی حدود هزار همت به عنوان سهام عدالت به مردم واگذار شد و امروز ۴۹ میلیون نفر صاحب سهام عدالت هستند اما با همه این ظرفیت‌ها هم نوع واگذاری و هم نوع تعامل به شکل دوطرفه نبود که بتواند مردم را به صحنه اقتصاد بیاورد.

هوشمندسازی و مردمی‌سازی سال‌ها پیش در ناجا انجام شد

وی افزود: زمانی که توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتم و از مباحث جامعه محور و از مردمی شدن پلیس و امنیت می‌گفتم اما برای برخی سوال بود که مردمی‌سازی امنیت یعنی چه؟ دیدم که با راه‌اندازی سامانه مردمی ۱۱۰ و مشارکت مردم در تشخیص، پیگیری و پیشگیری از وقوع جرم، تعامل با مردم در این زمینه اتفاق افتاد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: حتی دیدیم که مقوله صدور گذرنامه که بسیار امنیتی بود نیز مردمی‌سازی شد، درحالی که همان زمان برخی معتقد بودند صدور آن را نمی‌توان به مردم سپرد اما دیدیم که می‌شود این کار را کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.