کدخبر :278525 پرینت
27 اسفند 1401 - 10:19

ببینید| معاون سازمان فناوری اطلاعات: پیام‌رسان‌های ایتا و بله به‌ هم متصل می‌شوند

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات، گفت: تا پایان سال پیام‌رسان ایتا و بله به‌هم وصل می‌شود و کاربران باید نسخه جدیدی که از این پیام‌رسان‌ها منتشر می‌شود را نصب کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حامد منکرسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما اظهار کرد: ما تلاش کرده‌ایم با همکاری پیام‌رسان‌ها و با بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها به ویژه اتحادیه اروپا از طریق اتصال متقابل یا همان اینترکانکشن این مشکل را برطرف نماییم.

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود:یکی از مزایای این طرح افزایش چند برابری مخاطبان این این پیام‌رسان‌ها خواهد بود که خود جذابیت و  انگیزۀ زیادی برای کسب و کارهای داخلی برای فعالیت در این پلتفرم‌ها ایجاد خواهد کرد.

منکرسی در خصوص بحث امنیت این طرح خاطرنشان کرد: این موضع یکی از دغدغه‌های اصلی هم ما و هم پیام‌رسان‌ها  و کسب و کارها بوده است. ما  در یک‌سال گذشته مطالعات جدی داشتیم و با استفاده از تجربه «مرکز ملی تبادل اطلاعات» سازمان فناوری اطلاعات ایران و مشارکت خود پیام‌رسان‌ها تلاش کردیم شبکه‌ای را شکل دهیم که امنیت بالایی داشته باشد و حریم شخصی و اسرار تجاری این پیام‌رسان‌ها حفظ شده  و نیز سهولت استفاده از این امکان برای کاربران در نظر گرفته شود. لذا در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شده است که با بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا  حریم شخصی کاربران حفظ شود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص زمان اجرای این طرح اظهار داشت:تا پایان سال تبادل متن بصورت کامل اجرایی می‌شود و امیداریم تا پایان فروردین سال جدید تبادل فایل یعنی صدا،تصویر و لوکیشن به قابلیت‌های این طرح اضافه شود.وی با ذکر این نکته که  این طرح تجربۀ جدیدی است، ممکن است در زمان‌بندی‌های در نظر گرفته شده کمی دچار مشکل باشیم؛ ولی  متخصصان این پیام‌رسان‌ها شبانه‌روزی مشغول کارند تا کام مردم را شیرین نمایند.

منکرسی در خصوص این پرسش که این طرح چه تاثیری بر کسب و کارهای اینترنتی دارد؛ پاسخ داد: افزایش تعداد کاربران، حجم بالای خدمات و مزیت‌هایی که این سکوها نسبت به نمونه‌های خارجی دارند مثل خدمات مالی و به‌روزرسانی دائمی این خدمات از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند برای کسب و کارهای اینترنتی جذاب باشد.وی افزود:  سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در راستای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، در نظر دارد خدمات دولت هوشمند را بر روی این سکوها در اختیار مردم قرار دهد.

منکرسی با اشاره به نقش سازمان فناوری اطلاعات ایران در این طرح، اظهار داشت: نقش سازمان، یک نقش تسهیل‌گری،نظارتی و رگولاتوری است و تلاش می‌کند تا این طرح به بهترین نحو پیاده‌سازی شود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص آموزش و نحوه استفاده از این امکان جدید پیام رسان‌ها اظهار داشت: کاربران با به‌روزرسانی پیام‌رسان خود و مراجعه به بخش حریم خصوصی آن می‌توانند به آسانی از این قابلیت جدید استفاده کنند.

منکرسی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر این امکان برای تعداد زیادی از کاربران فراهم شده تا از نسخه بتای این طرح استفاده کنند؛اظهار امیدواری کرد که همه کاربران بتوانند در نوروز 1402 از این قابلیت برای ارسال پیام‌ها تبریک نوروزی استفاده نمایند.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.