کدخبر :277874 پرینت
08 اسفند 1401 - 12:23

مدیرعامل شرکت مخابرات در پاسخ به سیتنا: ادعای افت سرعت شبانه اینترنت مورد تایید نیست

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به گلایه‌ی برخی کاربران از افت سرعت شبانه اینترنت، گفت: در ماینتورینگ ما به صورت عمومی این مشکل نشان داده نمی‌شود. شاخص های کیفی شبکه در سطح کشور رصد می‌شود و اگر‌ مشکلی باشد ما زودتر از کاربر متوجه می شویم و مسوولان مربوطه در شرکت به سرعت به رفع مشکلات می‌پردازند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون انتقاد برخی کاربران از افت سرعت شبانه اینترنت شرکت مخابرات ایران، گفت: در ماینتورینگ ما به صورت عمومی این مشکل نشان داده نمی‌شود.

وی افزود: شاخص های کیفی شبکه در سطح کشور رصد می‌شود و اگر‌ مشکلی باشد ما زودتر از کاربر متوجه می شویم و مسوولان مربوطه در شرکت به سرعت به رفع مشکلات می پردازند.

سلطانی همچنین در این نشست پیرامون طرح توسعه فیبرنوری، گفت: توسعه فیبرنوری اثراتی برای اپراتور دارد، کاهش هزینه نگهداری، توزیع پذیری شبکه، پایداری مشترکین و کاهش مصرف انرژی از این آثار است.

وی ادامه داد: توسعه فیبرنوری نه تنها برای مشترکین ثابت امکانات خوبی دارد بلکه برای مصارف آینده مشترکین سیار نیز تاثیرگذار است.

سلطانی پیرامون توسعه فیبرنوری در استان‌ها هم گفت: بر اساس مدل کسب و کاری در سال جاری، طرح جهادی توسعه فیبرنوری از خردادماه به استان ها ابلاغ شد و ۱۵ استان کار را آغاز کردند و باقی استان‌ها هم با طرح اولیه در حال کار هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در همین حال گفت: طرح نجما باید برگشت اقتصادی داشته باشد تا در آینده، شرکت مخابرات دچار مشکل نشود.

سلطانی افزود: پیش بینی ما برای فیبرنوری حداقل ۴ تا ۵ میلیون پوشش است و به عنوان بزرگترین شرکت ارتباطی کشور، تاکید ویژه داریم تا در این پروژه حضور موثر داشته باشیم.

وی گفت: طرح توسعه فیبرنوری در تهران ابلاغ شده و در سال ۱۴۰۲ جهشی چشمگیر در این طرح خواهیم داشت.

وی پیرامون افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت از شهریوماه امسال، گفت: بر اساس بررسی که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ داشتیم، در شبکه شرکت مخابرات از نظر درآمدی توسعه شبکه داشتیم و مشترکین ما نیز افزایش یافته اند.

وی ادامه داد: اثر درآمدی به صورت میانگین و تعداد مشترکین ما که قبض پرداخت می کنند و فعال هستند حدود ۲۰ میلیون نفر هستند.

سلطانی، اظهار کرد: درآمد ریالی و ارزی شرکت مخابرات طی ۱۰ سال به نسبت افزایش هزینه ها حدودا ۲۲ برابر شده است؛ این در حالی است که درآمد ما کاهش یافته، اما هزینه ها ۱۲ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات پیرامون هزینه های این شرکت گفت: تورم اعلامی بانک مرکزی، مرکز آمار و بحث های ریالی و ارزی تاثیر مستقیم بر هزینه های ما دارد.

وی اظهار کرد: به دنبال افزایش تعرفه، درآمد شرکت مخابرات ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، اما از طرفی افزایش حقوق ۲۵۰ میلیاردی در ماه داریم که اثر درآمدی تعرفه برای توسعه به صفر رسیده است.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.