کدخبر :273477 پرینت
30 مهر 1401 - 09:26

ابرآروان: اتهام‌های مطرح شده به خود را در دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری قانونی می‌کنیم

ابرآروان در بیانیه‌ای ضمن رد اتهام‌های مطرح شده علیه خود پیرامون نقش این شرکت در فیلترینگ اینترنت ایران و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور، اعلام کرده که در دادگاه‌های آزاد بین‌المللی علیه فریب سازمان‌یافته افکار عمومی اقدام حقوقی انجام می‌دهیم و اثبات می‌کنیم که قربانی این پروپاگاندای گسترده هستیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به دنبال محدودیت‌های اخیر اینترنت در کشور، نظرات مختلفی پیرامون این موضوع از داخل و و خارج کشور توسط صاحبنظران و رسانه های مختلف منتشر شده و این محدودیت های اینترنتی را مورد بررسی قرار دادند.

در همین راستا، دو رسانه و یک مرکز تحقیقاتی آلمانی نیز در گزارشی از نقش شرکت سافت کلود در فیلترینگ اینترنت ایران و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در این کشور خبر دادند که بررسی ها حاکی از آن است که این شرکت در شهر میربوس در نزدیکی دوسلدورف قرار دارد

بنابر تحقیقات مشترک دو نشریه تاتس و نتس پولیتیک و مرکز تحقیقاتی کورکتیو، سافت کلود در واقع زیرمجموعه شرکت آروان کلود یا همان ابرآروان است که نقش مهمی در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و قطع اینترنت در ایران داشته است. لازم به ذکر است که ابرآروان شرکتی های‌تک در حوزه‌ی فناوری ابری است که در سراسر ایران و جهان، پاسخ‌گوی نیازهای زیرساختی مشتریان داخلی و خارجی خود می‌باشد.

در همین راستا ابر آروان در واکنش به این ادعاها بیانیه ای منتشر کرده که متن کامل آن به شرح ذیل است:

«برای ما روشن است «ابر آروان» که همیشه منتقد و منتشرکننده شفاف‌ترین گزارش‌ها از کیفیت ضعیف و اختلالات گسترده اینترنت ایران بوده، مدت‌هاست به ناحق سیبل انتقادها و فشارهایی شده است که باید متوجه حاکمیت ایران و شرکت‌های اجراکننده محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ باشد.

ابر آروان بارها با توضیحات دقیق فنی، این تهمت‌ها و دروغ‌ها را رد کرده است. لازم به یادآوری است ابر آروان فقط و فقط زیرساخت ابری ارایه می‌دهد و این فناوری نه در ایران و نه در هیچ‌کجای جهان نمی‌تواند نقشی در پروژه‌های محدودسازی یا مسدودسازی اینترنت داشته باشد. با این وجود بار دیگر به تفصیل ادله و توضیحات خود را در رد تک تک اتهامات در اختیار رسانه‌های بین‌المللی و داخلی قرار خواهیم داد.

اگرچه در این رابطه تا امروز از هیچ فرد، نهاد یا رسانه‌ای چه در ایران و چه در سایر کشورها، شکایت حقوقی‌ نکرده‌ایم، امروز تصمیم داریم تنها در دادگاه‌های آزاد بین‌المللی علیه فریب سازمان‌یافته افکار عمومی اقدام حقوقی انجام دهیم و اثبات کنیم که قربانی این پروپاگاندای گسترده هستیم. تهمت‌‌زنندگان، باید پاسخ‌گوی تمامی خشونت‌های فیزیکی و روانی‌ای که به کارکنان این استارتاپ وارد شده است باشند و پاسخ دهند چرا تلاش می‌کنند پایداری ده‌ها هزار کسب‌وکار خصوصی ایران و راه دسترسی مردم ایران به فناوری را – آن هم در چنین روزهای سختی – نابود کنند و با سانسورچی‌ها هم‌صدا شوند.

هم‌چنین آماده‌ایم تا نهاد‌های فنی مستقل داخلی و خارجی محصولات و زیرساخت ابر آروان را بررسی و درباره‌ی آن شفاف‌سازی کنند. در این راستا از راه ایمیل transparency@arvancloud.com پذیرای درخواست‌های شما هستیم.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.