کدخبر :251603 پرینت
05 آذر 1399 - 00:42

هفته‌ی آینده و هم‌زمان با سالروز مجلس، انجام خواهد شد؛

راه‌اندازی سامانه‌ی ارتباط الکترونیکی بین مردم و نمایندگان مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس از راه اندازی سامانه ارتباط الکترونیکی بین مردم و نمایندگان از هفته آینده همزمان با روز مجلس خبر داد و گفت: طی ماه‌های آتی ضمن تعریف نرم‌افزارهای مرتبط، دایره نامه نگاری از طریق اتوماسیون مجلس با دستگاه‌ها گسترش پیدا می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به پیشنهادی که به رئیس مجلس ارایه کرده است، گفت: ایجاد یک اتوماسیون اداری در دفاتر نمایندگان مجلس برای ارتباط بین دفاتر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، مشاورین نمایندگان و دفتر تهران را حدود یک ماه پیش بر حسب نیازی که وجود دارد، مطرح کردم تا این روابط بر بستر الکترونیک انجام شود و بنا بر ضرورت ارتباط دو سویه بین مردم و نمایندگان به صورت الکترونیک انجام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین پیشنهاد کردم تا مردم مکاتبات خود را از طریق نامه الکترونیکی به نمایندگان منعکس کنند و به جای صرف وقت زیاد، معطلی و طی مسافت بسیار برای رساندن نامه خود به نماینده، نامه را از طریق بستر الکترونیک برای نماینده ارسال کنند.

وی ادامه داد: از این رو پیشنهاد شد تا با توجه به امکانات موجود و هماهنگی با ثبت احوال، ضمن شناسایی و صیانت از هویت افراد، نامه مورد نظر آنها به‌صورت الکترونیکی برای نمایندگان مجلس ارسال شود و پاسخ را نیز همراه با کد پیگیری از طریق همان سامانه دریافت کنند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: علاوه بر این درخواست کردم تا دایره نامه نگاری نماینده‌ها در حوزه انتخابیه از طریق اتوماسیون مجلس با دستگاه‌ها گسترش پیدا کند لذا به پنجمین جلسه شورای آمار و فناوری اطلاعات مجلس دعوت شدم که با حضور معاونین مجلس برگزار شد. پیشنهادات مذکور را در این جلسه بررسی و مقرر شد این پیشنهادات در دو فاز اجرا شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین فاز، سامانه ارتباط بین مردم و نمایندگان به صورت الکترونیکی از هفته آینده یعنی هم زمان با سالروز مجلس راه اندازی خواهد شد. این حرکت انقلابی در کاهش هزینه و سرعت مبادلات مردم با نمایندگان تاثیر گذار است و می‌توان به عنوان یک حرکت انقلابی و تحول بزرگ در ارتباطات بین مردم و نمایندگان در مجلس یازدهم از آن نام برد.

وی افزود: مابقی موضوعات و بسترهای دیگر بعد از این مرحله و در ماه‌های آینده مطرح و نرم افزار اجرای آن تعریف می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.