کدخبر :248126 پرینت
03 شهریور 1399 - 23:41

دعوت به چالش زنان و دختران توسط شیاد اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از دستگیری مجرم سایبری خبر داد که اقدام به اغفال زنان و دختران در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی که اقدام به انتشار چندین چالش با عناوین مختلف از جمله دریافت عکس های نامتعارف می‌کرد مورد شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و با بررسی‌های فنی و دقیق کارشناسان مشخص شد متهم دارای چندین صفحه اینستاگرامی دیگر نیز می‌باشد که اقدام به کارهای غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

سرهنگ محمودی بیان داشت: با هوشیاری کارشناسان سایبری استان و با اخذ دستور از مقام قضایی متهم دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد که در اظهارات این مجرم سایبری آمده است که در فضای مجازی اقدام به طرح دوستی و دعوت به چالش از بانوان می‌ کرده و از این طریق به تهدید صاحبان عکس‌ها می پرداخته است.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به مستندات بدست آمده و اقدامات تخصصی صورت گرفته، متهم جهت معروف شدن و افزایش فالورهای خود اقدام به این عمل زشت در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌کرده که خوشبختانه مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام سایبری به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: در صورتی که بخواهند با ترفند‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی اقدام به پخش تصاویر خصوصی افراد کنند پلیس فتا با این گونه افراد برخورد قاطع خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به هموطنان توصیه کرد:کاربران شبکه‌های اجتماعی از انتشار تصاویر خصوصی خودداری کنند و به کسانی که در فضای مجازی شناخت کافی ندارند به هیچ عنوان اعتماد نکنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه به سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir مراجعه کرده و موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.