کدخبر :222620 پرینت
01 دی 1397 - 10:44

کی‌روش در بین سه مربی برتر جام ملت‌های آسیا

وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) در گزارشی از «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران به عنوان ‘سومین سرمربی برتر’ حاضر در نبرد قدرت در جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا یاد کرد.

متن خبر

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، ای اف سی روز جمعه نوشت: در حالی که نزدیک شدن به زمان شروع جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا، نوید بخش هیجانی وصف ناپذیر بر پهنه آسیا است، تعدادی از برترین مغزهای متفکر دنیای فوتبال نگاه خود را روی معتبرترین جایزه فوتبالی قاره کهن دوخته اند.

دومین رقابت قاره ای فوتبال جهان از حیث قدمت، مجموعه ای سرشناس از سرمربیان را با سوابق و کارنامه هایی درخشان در میادین بزرگ، در آغوش خواهد گرفت؛ سرمربیانی بزرگ که از بین آن ها می توان به «مارچلو لیپی» سرمربی فعلی تیم ملی چین، کسی که به همراه تیم ملی ایتالیا جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را فتح کرده است، به عنوان ستاره سرمربیان حاضر در امارات متحده عربی اشاره کرد.
در رده دوم و با کم ترین اختلاف ممکن، «سون گوران اریکسون» سرمربی تیم ملی فیلیپین قرار دارد؛ کسی که سه شیرها را در ۲ دوره (۲۰۰۲ و ۲۰۰۶) به مرحله یک چهارم جام جهانی رساند و این در حالی است که «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران، به عنوان ستاره ای که در قامت سرمربی، این افتخار را داشته تا سه تیم مختلف را به جام جهانی برساند – تیم ملی زادگاهش یعنی آفریقای جنوبی، تیم ملی کشورش یعنی پرتغال و در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تیم ملی ایران- در رتبه سوم برترین سرمربی هایی جای گرفته که نیمکت تیم های تحت هدایتشان را روشن می کنند.

کی روش در مصاحبه با ای اف سی اظهار داشت: ۸ سال پیش زمانی که به ایران آمدم، چالش ها و مشکلات زیادی پیش رویمان بود و حالا پس از گذشت ۸ سال، ما برای شرکت در جام ملت های آسیا به سوی امارات متحده عربی عازم هستیم و «بستری که ساخته ایم»، مهم ترین میراثی که برای نسل آینده بر جای می گذاریم.

سرمربی اسبق تیم رئال مادرید ادامه داد: مهم ترین موضوع برای تیم ملی ایران، فتح قلب یک ملت و راضی کردن مردمی است که در نهان به تیم ملی کشورشان عشق می ورزند؛ معتقدم تمام بازیکنانم نهایت تلاششان را انجام می دهند و با کمک خدا، امیدوارم بهترین نمایش و عملکرد را در جام ملت های آسیا از خود بر جای بگذاریم.

روی تاج پر زرق و برق آسیا به غیر از کی روش، اریکسون و لیپی، ۷ جواهر ارزشمند دیگر، با تجربه حضور در جام جهانی، خودنمایی می کنند اما تنها ۲ نفر از آنان طعم موفقیت در جام ملت های آسیا را چشیده اند.

«آلبرتو زاکرونی» که سکان هدایت تیم میزبان این تورنمنت یعنی امارات متحده عربی را بر عهده دارد، در سال ۲۰۱۱ در گروه (A) ژاپنی ها را برای فتح چهارمین قهرمانی خود در قطر هدایت کرد، این در حالی است که «هاجیمه موری یاسو» سرمربی کنونی تیم آسیای شرقی، در دوران بازی موفق شد به همراه سامورائی های آبی در سال ۱۹۹۲، پرهواخواه ترین جام قاره کهن را بالای سر ببرد.

در جریان ۲۸ روز رقابت فشرده در تورنمنتی که از آن به عنوان درخشان ترین رویداد تاریخ فوتبال آسیا نام برده می شود، نبردهایی هیجان انگیز را شاهد خواهیم بود و تکنیسین ها در موتورخانه تیم ها به همان اندازه مهم و تاثیر گذارند که برترین ستاره های آسیا در زمین بازی.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.