کدخبر :2157 پرینت
03 اردیبهشت 1391 - 19:47

مشتری مداری یا پول مداری؟ بی‌خبری مشترکان و کاسبی عجیب ایرانسل!

متن خبر

سیتنا - چند وقتی است فرستادن پیامک های تبلیغاتی به گوشی های همراه امری عادی شده است و دیگر به این نوع پیامک های عادت کرده ایم. از تبلیغات های مختلف گرفته تا فروش و یا پیشنهاد برای خرید یک محصول که از طریق این نوع پیامک ها ارسال می شود. گاهی شده با خواندن پیامک وسوسه شده و برای گرفتن اطلاعات بیشتر راجع به آن محصول به نشانی یا شماره داده شده تماس می گیریم و اطلاعاتی راجع به محصول می گیریم، یا شاید هم کار به جایی برسد که آن را بخریم.

 

یکی از همین نوع پیامک ها مربوط به شرکت ایرانسل است که برای مشترکین همراه اول پیامی حامی این مطلب که اگر مایل باشید می توانید شماره همراه اول خود را بر روی خط ایرانسل با خرید شماره های طلایی ایرانسل داشته باشید، ارسال می شود. از میان چندین هزار مشترک همراه اول کسانی پیدا می شوند که این پیام را خوانده و برای دریافت شماره طلایی اقدام می کنند.

 

در ابتدا مشترک باید برای گرفتن شماره طلایی مبلغی معادل 3 برابر مبلغ واقعی خرید یک خط ایرانسل را بپردازد فقط به این دلیل که شماره ای که دریافت می کند، شماره دلخواه خودش است. بعد از طی مراحل ثبت نام سیم کارت مورد نظر را دریافت می کند.

 

این مراحل در حالی انجام می شود که روزانه تعداد زیادی افراد برای ثبت نام اقدام می کنند.غافل از اینکه اگر تمام شرایط و ضوابط ایرانسل را ندانی شاید کلاهی گشاد به سرت رفته باشد. مشترکان زیادی در تماس با شبکه خبری آتی نیوز از مشکلاتی که برایشان پیش آمده گفتند.

 

یکی از مشترکین که به این نحو از ایرانسل شماره طلایی دریافت کرده در تماسی با شبکه خبری آتی نیوز گفت: چندین بار ایرانسل به خط همراه اول من پیامک داد که می توانید شماره همراه اول خود را بر روی خط ایرانسل داشته باشید. من هم برای دریافت از طریق ثبت نام در سایت و راهنمایی های که از طریق پیامک داده شد، این کار را کردم.

 

موضوع اول اینکه برای خرید این خط باید مبلغ 15 هزار تومان می دادم که به دلایل مشکلات اینترنتی نتوانستم این مبلغ را از طریق کارت بدهم و مجبور به خرید کارت شارژ 20 هزار تومانی شدم. یعنی 5 هزار تومان از مبلغ گفته شده هم زیادتر واریز کردم.

 

از طرفی قرار بود که سیم کارت به درب منزل ما آورده شود که از طریق پیامکی متوجه شدم برای دریافت سیم کارت باید به اداره پستی که گفته شده بود بروم. پس از دریافت سیم کارت متوجه شدم مبلغ 5 هزارتومانی که اضافه واریز کرده بودم به عنوان شارژ در سیم کارت موجود نیست. هر چه با خدمات مشترکین تماس گرفتم و موضوع را در میان گذاشتم ولی با سهل انگاری به موضوع رسیدگی نشد.

 

به دلیل مسائلی موفق به استفاده از سیم کارت ایرانسلی که در طرح طلایی خریداری کرده بودم، نشدم. یک روز که با شماره ایرانسل خودم تماس گرفتم، اعلام شد که خط خاموش است. پس از پیگیری های مکرر متوجه شدم که ایرانسل به دلیل اینکه از خط به مدت 90 روز متوالی استفاده نکرده ام آن را ضبط کرده است. چند روز پیش که دوباره به طور اتفاقی با شماره طلایی ایرانسل تماس گرفتم، فردی به شماره پاسخ داد و مدعی شد که خط را چند وقت پیش از ایرانسل به قیمت 5 هزار تومان خریداری کرده است.

 

این مورد نه تنها برای این مشترک گرامی بلکه برای مشترکان زیادی از خطوط ایرانسل اتفاق افتاده است که باعث ایجاد شوکی در آنها شده است.

 

مشترک دیگری گفت: چند ماهی بود که از خط ایرانسلم استفاده نکرده بودم، زمانی که به سراغش رفتم دیدم از طرف ایرانسل به علت استفاده نکردن طولانی مدت ضبط شده است. بعد هم متوجه شدم خطم واگذار شده است.

 

حال سوال این است چرا ایرانسل برای فروش محصول خود چندین بار پی یا پی به مشترکین همراه اول پیام می دهد ولی زمانی که  قصد ضبط خط خریداری شده مشتری را دارد، قبل از آن از طریق پیامک به همان سیم کارت همراه اول شخص او را از این قضیه مطلع نمی کند؟ مانند اخطارهای دیگری که می دهد می تواند یک اخطار بدهد و بعد اقدام شود.

 

مورد دیگر آنکه چرا پس از ضبط خط مشترک، آن خط را به فرد دیگری واگذار می کند؟

 

از دیگر موارد آنکه اگر شرکت ایرانسل به خدماتی که باید ارائه دهد پایبند نباشد، مشترک این مشکلات را باید به کجا بگوییم؟

منبع: آتی نیوز

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

مرور زمان همیشه همه چی رو از یاد ادم میبره ولی کسی نیست که بگه در همان زمانی که خط های اعتباری ایرانسل را میدادند گفته میشد برای همیشه است و خط از اعتبار ساقط نمیشه ولی ایرانسل این کار رو نکرد و اگه این جمله رو در اینترنت پیدا کردید میشه شکایت کرد

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.