کدخبر :199422 پرینت
31 فروردین 1396 - 13:40

اعلام آمادگی رئیس جمهور تاتارستان به ایران برای همکاری های ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با ریس جمهور و وزیر ارتباطات تاتارستان دیدار و بر گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه ارتباطات، نفت، پتروشیمی و کشاورزی تاکید کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از سایت وزارت ارتباطات، دکتر محمود واعظی، رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در دیدار با رستم میننیخانوف، رئیس جمهور تاتارستان، گفت: خوشبختانه روابط ایران و روسیه در سال های اخیر در حال گسترش است.

وی با اشاره به سفر سه هفته گذشته رئیس جمهور ایران به مسکو، گفت: ارزیابی ما از این سفر بسیار مثبت است و این سفر فرصت مناسبی برای گسترش روابط سیاسی، منطقه ای و بین المللی میان ایران و روسیه است.

واعظی با تاکید بر گسترش همکاری ها با جمهوری های روسیه علاوه بر دولت مرکزی در مسکو، گفت: برای سفر جنابعالی به ایران اهمیت ویژه ای قائل هستیم وآمادگی داریم روابطمان را با تاتارستان گسترش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امیدواریم گسترش روابط در زمینه های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و ارتباطات میان دو کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به فرهنگ، آداب رسوم و دین مشترک میان دو کشور، افزود: علاقمندیم همکاری های اقتصادی خودمان را در همه ی بخش ها گسترش دهیم.

واعظی تصریح کرد: هم اکنون میان بخش خصوصی تاتارستان و اتاق بازرگانی ایران، میز مشترک تشکیل شده است.

به گفته واعظی شرکت در نمایشگاه های تجاری و تخصصی مشترک، می تواند زمینه دیگری برای همکاری میان دو کشور باشد.

در این دیدار رئیس جمهور تاتارستان نیز اظهارکرد: با وجود هدفهای مشترک برای ارتباط با ایران می توانیم گامهای مشترکی برداریم.

در ادامه رومن شایوتدینو، وزیر ارتباطات تاتارستان بر مشترکات و اهداف دو کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم نقشه راه مشترک میان ایران و تاتارستان شکل گیرد.

رئیس جمهور تاتارستان با اشاره به اینکه طرفدار استقلال در زمینه واردات محصولات ارتباطی میان ایران و روسیه هستیم، ادامه دارد: در کشور ما شهرک تخصصی IT وجود دارد و پیشنهاد می کنیم در ساخت نرم افزارهای حوزه IT با هم همکاری کنیم.

وزیر ارتباطات تاتارستان نیز به همکاری در زمینه موبایل مستقل یا اسمارت فون و صندوق هوشمند پستی اشاره کرد و گفت: در این چند زمینه آمادگی همکاری های مشترک وجود دارد.

وزیر ارتباطات ایران نیز از پیشنهاد های وزیر ارتباطات تاتارستان استقبال کرد و از تشکیل کمیته ویژه ای در زمینه ارتباطات و صنعت میان دو کشور خبر داد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.