کدخبر :288362 پرینت
14 آذر 1402 - 11:58

تاتارستان؛ از مناطق پیشرو در توسعه و سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مناطق شامل تاتارستان، باشقیرستان، مناطق لیپتسک و ساخالین و منطقه خودمختار خانتی مانسی از جمله مناطقی هستند که برای استفاده از هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، رئیس جمهور روسیه در نشست عمومی‌کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی 2023 گفت که امروز مناطق شامل تاتارستان، باشقیرستان، مناطق لیپتسک و ساخالین و منطقه خودمختار خانتی مانسی از جمله مناطقی هستند که برای استفاده از هوش مصنوعی سرمایه گذاری می نمایند. هنوز مناطق کمی در روسیه وجود دارند که در تلاش برای باز کردن و استفاده از تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند.

تلاش تاتارستان و  ازبکستان برای افزایش مبادلات تجاری خود تا یک میلیارد دلار 

اولگ کوروبچنکو، وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان در سمیناری در جمع روسای اتاق های منطقه ای ازبکستان که در اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاتارستان برگزار شد، اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در حال افزایش است.

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان و رستم مینیخانوف رئیس جمهوری تاتارستان نیز در ملاقاتی که در تاریخ 5 اکتبر داشتند، از هدفگذاری افزایش این رقم به یک میلیارد دلار خبر دادند.

رشد 29 درصدی حجم سرمایه گذاری در جمهوری تاتارستان در ده ماهه سال 2023

بر اساس داده‌های سرویس آمار فدرال، از ژانویه تا اکتبر 2023 میزان 29.9 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته در این جمهوری سرمایه گذاری شده است. در مجموع، حجم سرمایه گذاری در مناطق منطقه فدرال ولگا طی این ماه‌ها به 2.8 تریلیون روبل رسیده است، یعنی جمهوری تاتارستان بیش از یک چهارم این مبلغ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این شاخص، جمهوری تاتارستان با اطمینان در منطقه فدرال ولگا پیشتاز است. در حوزه ولگا رتبه دوم را نیژنی نووگورود با حجم سرمایه گذاری در طی 10 ماه  به حدود 365 میلیارد روبل و رتبه سوم را باشقیرستان به حدود 325 میلیارد ربل به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.