کدخبر :193444 پرینت
16 آذر 1395 - 01:38

مجوز واردات تجهیزات مخابراتی که نمونه مشابه داخلی دارند را نمی دهیم

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حذف مجوزها برای هر فناوری را عاملی برای جهش پهنای باند در کشور دانست و گفت: اکنون بیش از 28 میلیون در بخش همراه و 7 تا 8 میلیون کاربرد در بخش ثابت کاربر متصل به باندپهن داریم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی اصغر عمیدیان در چهارمین هم اندیشی توسعه بخش ICT کشور با اشاره به حذف مجوزها از حدود فناوری، گفت: همین حذف مجوزها باعث جهشی در توسعه پهنای باند شد به گونه ای که روزی که این کار را شروع کردیم رایتل 360 هزار کاربر با دسترسی به اینترنت پرسرعت داشت اما امروز 28 میلیون نفر به باند پهن دسترسی دارند. ضمن اینکه در بخش باند ثابت نیز از 5 میلیون کاربر اکنون به نزدیک به 7 تا 8 میلیون مشترک رسیدیم که دسترسی با باندپهن ثابت دارند.

وی با بیان اینکه آمار نشان می دهد که این اکوسیستم خوب کار می کند، افزود: در حوزه هم جز در مواردی که نیاز بود اقدام به ایجاد رگولاتوری نکردیم.
 
عمیدیان تصریح کرد: در حوزه پست مدرن نیز شاهد دو اپراتور خواهیم بود که سرمایه گذاری کلانی را می طلبد. ضمن اینکه در بخش شبکه های اجتماعی نیز فضای سرمایه گذاری هزار میلیاردی وجود دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باور نسبت به حضور پرقدرت بخش خصوصی وجود دارد، تصریح کرد: بعد از اجرایی شدن برجام، توان تکنولوژی کشور نباید در قبال ارتباط با کشورهای خارجی ضعیف شود و در گفت و گو با نمایندگان همه کشورها اعلام کرده ایم که حضور بخش خصوصی کشورمان اولویت نخست است.
 
رییس سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان تصریح کرد: 90 درصد تجهیزات مورد استفاده را از داخلی ها تهیه کرده ایم و نمونه ای نداریم که در کشور تولید و مورد تایید قرار گرفته باشد و آن تجهیزات را از خارج وارد کرده باشیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

صنعت مخابرات از 15 سال پیش با ورود بی رویه تجهیزات مخابراتی مرد و حالا سارمان تنظیم دنبال تائیید تولید داخلی است
انروز ها که شرکت مخابرات دولتی با همکاری صا ایران کارخانه بدون تولید را از طریق اسکله های نظامی راه اندازی و کل تجهیزات خارجی خارج از رده را به کشور بدونت تشریفات گمرکی وارد کرده و به مخابرات ایران تزریق کردند تا سود ده برابری دلالی نصیب واسطه های کارچاق کن انها بشود باید بفکر جلوگیری از سقوط صنعت مخابرات بودند و اکنون که همه ان شرکت ها منحل شده اند و یا تبدیل به گروه های نضب کننده ونگهدارند صنعت مخابرات هستند سازمان تنظیم به فکرحماینت از جنازه این صنعت افتاده و حتی نوشداروی پس از مرگ را هم توضیه نکرده فقط میفرماید نمونه بیاورید تائید کنم وگرنه مجوز میدهم وارد کنند.
تولید با کدام استاندارد و کدام نارت و یا حمایت از کجا معلوم بعد از تولید بهانه بعدی نیارید همانگونه که قبلا اوردید .؟

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.