کدخبر :192300 پرینت
09 آبان 1395 - 09:29

درآمد پهنای باند مخابرات از سرویس‌های تلفن ثابت پیشی می‌گیرد

رییس مرکز عملیات فنی ودتجاری شرکت مخابرات ایران در نخستین کارگاه راهبردی و آموزش توسعه فناوری فیبرنوری در این شرکت، به ارایه گزارشی از روند توسعه خدمات FTTH در جهان پرداخت و گفت: با استفاده از فناوری FTTH در سال ۱۳۹۶ درآمد حاصل از پهنای باند از سرویس های ثابت پیشی می گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس کارگزار اظهار داشت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، کمک می کند بخش عمده ای از این پهنای باند، داخلی باشد.

وی به تعریفی از فناوری FTTH پرداخت و گفت: از میان انواع راهبردهای شبکه دسترسی FTTx ، ایده ال ترین راه کار FTTH می باشد که فیبر به طور مستقیم به مشترک می رسد و درگیر محدودیت های کابل مسی نخواهد شد؛ اما در عین حال گران ترین روش نیز محسوب می شود.

وی افزود: در شهرها با توجه به نوع زیرساخت موجود در کشور، تنوع وتعداد کاربران، سرویس های مورد نیاز و هزینه های عملیاتی، FTTB راهبردی میانه است و مناسب برای ساختمان های بلند چند طبقه یا برج ها ی تجاری و یا مجتمع های مسکونی می باشد. در حومه شهرها و روستاها برای شرایطی که طرح موجود کافوهای نوری برقرار بوده و فیبر نوری تا محل کافوی مذکور از قبل مهیا شده باشد و یا منطقه شهری مورد نظر و ساختمان ها مستقل و پراکنده باشد، FTTC به همراه راه حلهای نظیر VDSL / G.FAST با دیدگاه حداکثر یک کیلومتر فاصله با مشترک مناسب است.

رییس مرکز عملیات فنی و تجاری شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: امروزه شبکه های مسی با محدودیت های پهنای باند ، فاصله ، عدم امکان ارایه سرویس های مولتی مدیا با کیفیت بالا، چگونگی تطابق آنها با شبکه NGN/IMS ، مشکل گسترش شبکه و توسعه انبوه مواجه هستند.

کارگزار ، FTTH را در مقایسه با DSL ، یک سیستم توانمند دانست وگفت : بالاترین سرعت ممکن را به همراه پهنای باند تقریبا نامحدود ارایه می کند ، تاخیر را کاهش می دهد و دارای خطاهای کمتری است و در مقایسه با XDSL محدودیت فاصله ندارد ومشتری می تواند بهترین سرویس را دریافت کند.

وی فناوری های فیبرنوری را تنها سیستمی دانست که با آن تمام سرویس های به روز و آینده در دنیا قابل پیاده سازی است.

رییس مرکزعملیات فنی و تجاری شرکت مخابرات ایران همچنین به اشتغال زایی این فناوری در دنیا اشاره کرد و گفت : هر یک هزار مشترک باند پهن برابر با ایجاد ۸۰ شغل جدید خواهد بود . به عنوان مثال پیاده سازی شبکه FTTH در فرانسه باعث ایجاد ۳۶۰ هزار شغل جدید در سال ۲۰۱۴ و در استرالیا باعث ایجاد ۲۵ هزار شغل جدید شده است.

کارگزار اظهار داشت: چنانچه اپراتورهای ایرانی هم از فناوری FTTH بهره بگیرند، می توانند سرویس مناسب با کیفیت بالاترو سرعت بهتری عرضه کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.