کدخبر :192169 پرینت
03 آبان 1395 - 20:33

بازگشت اعتماد ITU به دانشکده‌ی پست و مخابرات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در پاسخ به سوال خبرنگاران، از طراحی رباتی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد که به واسطه بهره گیری از آن امکان فیلتر خودکار سایت‌های نامناسب فراهم شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در جمع خبرنگاران با اشاره به دومین مرحله طرح فیلترینگ هوشمند، گفت: در حال حاضر فاز دو فیلترینگ هوشمند در مراحل پایانی قرار دارد و در فاز بعدی، با توجه به احراز هویت کاربران اطلاعات بر اساس نیاز مخاطبان ارایه خواهد شد و بر این اساس دسترسی به یک سایت برای فردی مانند یک پزشک یا استاد دانشگاه متفاوت ازدیگران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص سایت‌هایی که بخشی از مطالب آن غیرمناسب است نیز با اجرای فاز اول فیلترینگ هوشمند محتواهای نامناسب حذف شد.

دکتر واعظی همچنین از بازگشت اعتماد ITU به دانشکده پست و مخابرات خبر داد و گفت: با اعتمادسازی دوباره از سال گذشته دانشکده جهت برگزاری کارگاه های آموزشی منطقه ای به رسمیت شناخته شد و برگزاری دوره مدیریت طیف نیز در این راستا است.

وی گفت: برگزاری این دوره در ایران به کشورمان مرکزیتی می دهد و در عین حال، استادان و دانشجویان ایرانی می توانند در کنار اساتید خارجی به کسب تجربه و دانش بپردازند.

وزیر ارتباطات در ادامه به قبض‌های تلفن این دوره اشاره و افزود: تفسیر مخابرات با ما تفاوت داشت اما نهایتا پذیرفتند که اشتباه تفسیر کرده اند وباید طبق قانون مبلغ ۱۰ هزار تومانی که به اشتباه دریافت شده را به مشترکان باز گردانند.

وی ادامه داد: براساس مصوبات در نقاط روستایی تا ۲۰۰ دقیقه و در نقاط شهری تا ۳۳۰ دقیقه برای خط‌های تلفنی در نظر گرفته شده که هیچگونه کارکردی در طول ماه ندارند، اما شاهد بودیم برای کسانی که از خطوط استفاده داشتند هم این رقم اعمال شده که اشتباه است.

واعظی همچنین انتقال خطوط تلفن را تنها با پرداخت هزینه مربوطه جابه‌جایی دانست و گفت: به سازمان تنظیم مقررات تذکردادیم تا همچون گذشته مردم بتوانند برای انتقال خط اقدام و نیازی به پس دادن خط و خرید خط جدید نباشد.

وزیر ارتباطات در ادامه درباره‌ی طرح رجیستری به عضویت وزارت ارتباطات در کمیته‌ای متشکل از گمرک، وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌های  این کمیته، چارچوب‌هایی مشخص کردیم که براساس آن قرار است هر سه اپراتور تلفن همراه کار در این حوزه را شروع کند.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود تعداد زیادی گوشی تلفن همراه در دست مردم باید تصمیم مناسبی گرفته شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.