کدخبر :189540 پرینت
17 مرداد 1395 - 17:15

نام رایتل در تاریخ فناوری ایران ماندگار خواهد شد؛

رایتل؛ جسارت نوآور بودن و پیشتازی

روزگاری که رایتل پا به عرصه فناوری اطلاعات و تکنولوژی کاربردی ایران گذاشت را بخاطر دارید؟ اگر کسی می خواست از اینترنت همراه استفاده کند، تنها راه پیش پایش، استفاده از نسل دوم تلفن‌های همراه بود که آنهم چون دو اپراتور اصلی کشور، در ارائه با کیفیت آن بسیار ضعیف عمل می‌کردند، عملا کاربر را قید این تکنولوژی را می‌زند. یعنی اینترنت همراه قبل از رایتل تقریبا هیچ بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سایت بولتن نیوز در گزارشی ادامه داد: آن روزها، استفاده از اینترنت ثابت ADSL هم دردسرهای خودش را داشت. مشکل ثبت نام اینترنت پر سرعت، شلوغی خط‌ها در بسیاری از نقاط شلوغ و قدیمی شهر، کیفیت پایین سرویس‌دهی تعداد قابل توجهی از IP ها و ... همه و همه باعث شده بود تا واقعا خیلی از مردم، قید اینترنت پر سرعت همراه که هیچ، خیلی‌ها قید اینترنت پر سرعت ثابت را هم زده بودند. در این شرایط، تنها یک مجموعه جسور می‌توانست اینترنت را با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار دهد.

اینجا بود که رایتل پا به میان گذاشت. خیلی‌ها وقتی شنیدیم قرار است عبارت 3G بالای گوشی‌های‌مان فعال شود، از شدت ذوق‌زدگی باورمان نمی‌شد. دائم به خودمان می‌گفتیم: مگر ممکن است؟ مگر می‌شود ما در ایران اینترنت 3G را تجربه کنیم؟ یعنی واقعا قرار است یک شرکت فناوری، این خدمت را به مشتریان ارائه کند که در حین حرکت، مثلا فیلم ببینیم و از مکالمه تصویری همراه بهره ببریم؟

اما با رایتل این اتفاق افتاد. رایتل، لذت استفاده از اینترنت همراه پر سرعت را به ایرانیان هدیه داد و این همه ماجرا نبود. رایتل حتی توانسته بود مشکل آنهایی که نمی‌توانستند از اینترنت پر سرعت ثابت استفاده کنند را نیز حل کند. کافی بود بجای راه اندازی طولانی مدت و پر دردسر ADSL خط تلفن ثابت خود، یک سیم کارت می‌خریدید و در یک مودم سیم‌کارت خور قرار می‌دادید. تمام می‌شد. این شما بودید و یک دنیا اینترنت پر سرعت.

همه اینها را رایتل با جسارت به خرج دادن توانست محقق کند. یعنی همان ویژگی‌ای که در دنیای فناوری شرط حیانی ایجاد و بقا است. اگر جسارت نداشته باشید، جایی در دنیای فناوری ندارید و رایتل، این را خوب می‌دانست. پس جسارت به خرج داد و توانست در ایران، فضای تکنولوژی را عوض کند و با این کار، فضای کاری و کارآمدی خیلی‌ها را عوض کرد. حتی این جسارت بخرج دادن رایتل بود که دیگر اپراتورها را قلقک داد و آنهم به فکر نوآوری افتادند.

گذشته از اینکه الان رایتل در کجای استفاده کاربران ایرانی قرار دارد به نظر می‌رسد در تاریخچه فناوری ایران، نام این شرکت ماندگار خواهد بود. بخاطر جسارت به خرج دادن. بخاطر اینکه وقتی خیلی‌ها اصلا فکرش را هم نمی‌کردند، رایتل فکرش را کرد و آغازگر راهی بود که آیندگان در مورد این پیشتازی قضاوت خواهند کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.