کدخبر :187865 پرینت
19 خرداد 1395 - 16:58

با اتصال رایتل به مرکز تبادل ترافیک شبکه‌ی ملی اطلاعات، صورت گرفت:

کاهش 50 درصدی هزینه‌ی دسترسی مشترکان رایتل به سرویس‌های داخلی

با اتصال اپراتور سوم تلفن همراه به مرکز تبادل ترافیک شبکه‌ی ملی اطلاعات، از این پس هزینه‌ی دسترسی کاربران به سرویس‌های موجود در شبکه‌ی داخلی کاهش و کیفیت دسترسی به این سرویس‌ها افزایش می‌یابد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی اپراتورهای ارتباطی برای کاهش تعرفه‌ی ترافیک داخلی برای کاربران نهایی، صبح امروز چهارشنبه (19 خردادماه جاری) با حضور مهندس محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت تنی چند از مدیران اپراتورهای ارتباطی و سرویس‌دهنده‌های اینترنت برگزار شد، تا این شرکت‌ها ترافیک اطلاعات خود را از مسیر مرکز تبادل ترافیک داده زیرساخت انتقال دهند.

در این مراسم علاوه بر مدیرعامل رایتل به عنوان اپراتور تلفن همراه، مدیرعامل آسیاتک و رییس هیات مدیره‌ی شاتل نیز به عنوان اپراتورهای اینترنتی حضور داشتند تا به نمایندگی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فاوا، با مدیران سرویس‌دهنده‌‌های آپارات، فیلیمو و تلویبیون تفاهم نامه امضاء کنند تا نهایتا با اتصال به مرکز تبادل ترافیک داده زیرساخت، کاربرانشان را از محاسن این اتصال برخوردار کنند. 

این طرح با هدف کاهش تعرفه‌ی ترافیک داخلی در شبکه‌ی ملی اطلاعات آغاز شده است و در فاز نخست، شرکت ارتباطات زیرساخت تفاهمنامه‌ی همکاری با سه اپراتور ارتباطی شامل رایتل، آسیاتک و شاتل و سه ارائه دهنده‌ی سرویس مشتمل بر آپارات، فیلیمو و تلوبیون منعقد کرد تا این شرکت‌ها ترافیک اطلاعات خود را از مسیر مرکز تبادل ترافیک داده زیرساخت (NIX) انتقال دهند.

بر این اساس و با رایگان شدن تعرفه‌ی انتقال ترافیک از طریق این مرکز تبادل داده، کاربران نهایی از این پس برای دسترسی به محتوای داخلی 50 درصد کمتر هزینه پرداخت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت زیرساخت در این مراسم طی سخنانی، گفت: اکنون شاهد ۵۰ درصد بهبود شاخص‌های کیفیت برای کاربران نهایی هستیم که با اجرای این طرح، معیارهای اقتصادی اصلاح و کاربران نهایی به استفاده از اطلاعات داخلی ترغیب می‌شوند.

جهرمی افزود: یکی از مهمترین برنامه ها، ترویج سرویس های داخلی به جای خارجی در ایران و ترویج سرویس های ایرانی در دنیاست.

وى همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت زیرساخت در این طرح نیز از بخشى از درآمد خود که بیش از 11 میلیارد تومان در ماه است چشم پوشی کرد تا کاربر نهایی هزینه کمترى را برای استفاده از سرویس ها پرداخت کند.

جهرمی توضیح داد: امروز به نمایندگی از همه فعالان حوزه، سه شرکت رایتل، شاتل و آسیاتک با تلوبیون و آپارت تفاهم کاهش قیمت امضا کردند و بر این اساس تعرفه‌ی تبادل ترافیک داخلی برای کاربران نهایی استفاده کننده از این سرویس ها  از ۳۶۰۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان برای هر گیگابایت دیتا خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به مزایای این تفاهم نامه ادامه داد: بدین ترتیب و بر این اساس هر فردی که می‌خواهد ویدیویی در شبکه های اجتماعی داخلی و دیگر پیام‌رسان‌ها قرار دهد، می‌تواند از این سرویس ها با قیمت کمتری استفاده کند.

گفتنی است؛ این اتصال، افزایش سرعت و کیفیت و همچنین کاهش هزینه‌ی خدمات اینترنتی، استفاده‌ی بهتر و از محتوا و خدمات داخلی، محلی سازی توزیع ترافیک و استفاده‌ی بهینه از منابع ارتباطی کشور به همراه ایجاد بستری مناسب و مطابق با استانداردهای بین‌المللی برای شبکه‌های توزیع محتوایی داخلی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.